|
Auteur |
Bericht |
Jannigje
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 20
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 12:44 Onderwerp: uitspraak rechtbank inzake niet-ontvankelijkheid |
|
|
Voor alle geinteresseerden:
de overweging dat heer en mevrouw al 15 jaar een huishouden vormen en woonachtig zijn aan een bepaald adres, wordt door de rb beoordeelt als voldoende om ontvankelijk te worden verklaard..
Daarbij speelt tevens een rol dat tijdens de bezwaarfase verweerder (wij dus) hebben aangenomen dat het bezwaarschrift namens beiden werd ingediend, aangezien in het hoorzittingverslag gesproken werd over ' bezwaarmakers' (ipv bezwaarmaker) en ook het bestreden besluit aan beiden geadresseerd is.
Gelukkig heeft de rb ons verweer dat de bezwaren ongegrond zijn, gehonoreerd dus 'is alles op zijn pootjes terecht gekomen'. Toch valt er een les uit te leren..(hoewel mij de uitspraak m.b.t. de ontvankelijkheid strikt formeel genomen wel verbaasd).Graag had ik dit ter toetsing voorgelegd aan een hoger rechtscollege, maar aangezien we verder in het gelijk zijn gesteld is men hier (de gemeente) niet verder in geinteresseerd. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 16:21 Onderwerp: Re: uitspraak rechtbank inzake niet-ontvankelijkheid |
|
|
Jannigje schreef: | Gelukkig heeft de rb ons verweer dat de bezwaren ongegrond zijn, gehonoreerd |
Gefeliciteerd  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 16:44 Onderwerp: |
|
|
Jannigje heeft volgens mij de verkeerde draad te pakken. De juiste draad staat hier.
Alleen mevrouw had bezwaar gemaakt. De rechtbank had het beroep van meneer gegrond moeten verklaren en de beslissing op bezwaar moeten vernietigen voor zover het tot meneer was gericht.
Ik kan me niet voorstellen dat de RvS deze uitspraak in stand zou hebben gelaten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 26 mei 2008 20:35 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Jannigje heeft volgens mij de verkeerde draad te pakken. De juiste draad staat hier.
|
En ik maar zoeken naar waar Jannigje nu eigenlijk precies op doelde! |
|
|
|
 |
mc
Leeftijd: 76 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 11:58 Onderwerp: |
|
|