|
Auteur |
Bericht |
Just_Me87
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 18:42 Onderwerp: i.s.m. motiveringsbeginsel? |
|
|
Hoi allemaal.
Ik ga dinsdag voor de 3e keer voor mijn tentamen bestuursrecht. Juist het is niet mijn favoriete rechtsgebied!
Het leren schiet niks op, maar ben wel intens bezig met het begrijpen van wat ik lees.
Een docent heeft oefen vragen in zijn sheets. Nou kom ik niet uit de volgende vraag:
"Peter vraagt een vergunning aan voor een serre. Hij dient daarvoor een gedetailleerd bouwplan in bij het college van B&W. De aanvraag wordt toegewezen zonder enige afwijking van de aanvraag. De beschikking is niet gemotiveerd.
Deze beschikking is in strijd met:
a. Het materiele motiveringsbeginsel
b. Het formele motiveringsbeginsel
c. Geen enkel motiveringsbeginsel"
Kan iemand mij helpen en het dan ook toelichten?
Bedankt alvast! |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 20 jan 2013 21:10 Onderwerp: |
|
|
Dit kwam ik tegen via google. Durf niet te zeggen of het correct is, maar het is een begin.
http://www.bezwaarschrift-en-beroep.nl/bestuursrecht/algemeen/beginselen-van-behoorlijk-bestuur/
Volgens deze website is het juiste antwoord A. Het gaat om het materiële deel van het motiveringsbeginsel omdat het toeziet op de draagkracht van de
motivering die aan het besluit ten grondslag ligt. (Oftewel, het besluit moet ondersteund worden door een motivering.)
Als het formeel zou zijn, dan zou het moeten gaan om de correctheid van de motivatie. |
|
|
|
 |
|