|
Auteur |
Bericht |
peruaantje2
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 mei 2005 15:27 Onderwerp: huwelijkse voorwaarden buitenland |
|
|
hallo allemaal,
ik zit met een vraag:
ik ga over een paar maanden in Peru trouwen, met een Peruaanse man.
Ik wil graag op huwelijkse voorwaarden trouwen, maar moeten wij die dan in Nederland regelen of in Peru?
En stel dat wij het bij een Peruaanse notaris hebben geregeld, blijven die voorwaarden dan ook automatisch van kracht als we in Nederland gaan wonen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 03 mei 2005 23:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de indruk dat dit vrij complexe materie is. Of de Peruaanse wet Nederlandse huwelijkse voorwaarden erkent is bijvoorbeeld niet zeker (als ik zo rondgoogle). Andersom geldt wellicht hetzelfde. Verder vraag ik me af of je wel Nederlandse huwelijkse voorwaarden kunt hebben als je niet in Nederland trouwt? Heb je al op deze site gekeken? In het 'Immigratiehandboek' staat misschien nuttige informatie. En verder is het verstandig om een notaris te raadplegen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 03 mei 2005 23:49 Onderwerp: |
|
|
Ah ik had het kunnen bedenken. Ik zie je naam al in het forum daar . In ieder geval succes! En wie weet leest er iemand mee die wel een antwoord heeft op je vragen... |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 04 mei 2005 8:39 Onderwerp: |
|
|
Er zijn verdragen die dit soort materie regelen. Sommige daarvan hebben universele werking waardoor ze ook voor Peru gelden. Daar zou je in kunnen kijken, niettemin raad ik je tevens aan om bij een notaris te informeren. Want dit soort zaken is te belangrijk om niet 100% zekerheid te hebben. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 04 mei 2005 10:46 Onderwerp: |
|
|
Dit onderwerp wordt in Nederland geregeld middels de Wet conflictenrecht huwelijksvermogensregime en die moet bij een notaris voor zover ik weet bekend zijn. Die zou dan ook hierbij kunnen helpen. |
|
|
|
 |
|