|
Auteur |
Bericht |
deneus123
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 jun 2011 22:38 Onderwerp: huurovereenkomst woning en betaling |
|
|
hallo,
ik heb recentelijk een nieuwe huurwoning geaccepteerd via Brabantwonen.
Ik moet het huurcontract nog tekenen en de sleutels nog ontvangen. Toch zegt men nu: de huur gaat in per 28 juni (terwijl ik 13 juli pas ga tekenen) en ik moet dus al betalen over 28, 29 en 30 juni, en over de maand juli.
Kan iemand uitleggen hoe dat zit ? is het niet zo dat ik pas ga betalen als ik heb getekend ? Vanaf wanneer kan ik precies verplicht worden om te betalen ?
bedankt voor het antwoord |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 0:21 Onderwerp: |
|
|
Je hebt de woning geaccepteerd, dus het lijkt erop dat er al een mondelinge overeenkomst tot stand is gekomen.
Zelfs als dat niet zo is, houdt het aanbod blijkbaar in dat de huur per 28 juni ingaat, en heb je niet de keuze om de huur pas op 13 juli in te laten gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Martha
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 412
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 7:31 Onderwerp: Re: huurovereenkomst woning en betaling |
|
|
deneus123 schreef: | hallo,
ik heb recentelijk een nieuwe huurwoning geaccepteerd via Brabantwonen.
Ik moet het huurcontract nog tekenen en de sleutels nog ontvangen. Toch zegt men nu: de huur gaat in per 28 juni (terwijl ik 13 juli pas ga tekenen) en ik moet dus al betalen over 28, 29 en 30 juni, en over de maand juli.
Kan iemand uitleggen hoe dat zit ? is het niet zo dat ik pas ga betalen als ik heb getekend ? Vanaf wanneer kan ik precies verplicht worden om te betalen ?
bedankt voor het antwoord |
As u per 28 juni huurt dan zou het ook zo moeten zijn dat u per die datum gebruik van de woning kunt maken. Ik zou (als ik u was) niet accepteren dat de huurovereenkomst pas op 13 juli wordt getekend terwijl de huur reeds op 28 juni ingaat. Kan eerlijk gezegd ook geen zinnig argument bedenken wat tot deze constructie zou noodzaken. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 15:05 Onderwerp: |
|
|
Het moment vanaf wanneer u huur moet betalen, lijkt mij het moment waarop de woning voor u beschikbaar is, en u de sleutels tot uw beschikking kunt krijgen.
Let wel; ik zeg bewust niet wanneer u de sleutels feitelijk krijgt. Indien u de sleutels pas op z'n vroegst medio juli kunt ophalen, maar ze in principe wel eerder beschikbaar waren, is dat voor uw risico.
Indien echter de verhuurder de woning niet eerder voor u beschikbaar heeft dan op 13 juli (en als de sleutels niet beschikbaar zijn, dan is ook de woning niet beschikbaar), lijkt het mij hoogst ongebruikelijk, en in beginsel zelfs onmogelijk, om toch al huur te vragen.
Voor "(ver)huur" is namelijk het in gebruik geven cq. krijgen een vereiste. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 jun 2011 16:04 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me duidelijk dat TS per 28 juni over de sleutels kan beschikken. TS wil echter liever pas per 13 juli over de sleutels beschikken (en pas vanaf die datum betalen).
Voor zover TS al niet akkoord is gegaan met een huurovereenkomst per 28 juni, kan hij natuurlijk weigeren om zo'n overeenkomst aan te gaan. Hij loopt dan wel het risico dat de woning wordt aangeboden aan de volgende persoon op de wachtlijst.
Het kan nuttig zijn om de regels over het accepteren van aangeboden woningen die Brabantwonen hanteert erop na te slaan. Die zijn vast ergens te vinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|