huurconflict
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 06 jun 2011 17:27 Onderwerp: huurconflict onderhuurder onzelfstandige woonruimte |
|
|
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik zal het zo compleet mogelijk proberen te beschrijven.
Mijn ex en ik hebben een souterrain woning gehuurd via een bemiddelaar. Nadat mijn ex en ik uit elkaar gingen bleef ik de woning huren. De mogelijkheid om iemand erbij te nemen was er. Echter de enige mogelijkheid waarop dat kon was als ik een onderhuurconstructie zou aangaan met de nieuwe bewoner.
In februari '10 hebben de onderhuurder en ik een overeenkomst. Hierdoor ben ik de hoofdhuurder en is hij de onderhuurder.
Sinds enige tijd ben ik verhuisd en heb ik de huur bij de bemiddelaar opgezegd. Dit is omtrent 20 april. Met inachtneming van de opzegtermijn zou mijn laatste dag dus 31 mei 2011 zijn.
Mijn onderhuurder weigert echter om de woning te verlaten en verblijft er momenteel nog. Naar mijn weten hebben onderhuurders geen recht op huurbescherming en eindigt zijn (onderhuur)contract op het moment dat mijn (hoofdhuur)contract stopt. Volgens mij kan hij wel schade op mij verhalen (verhuiskosten, herinrichtingskosten etc.).
Ik ben geen juridisch expert en dit is eigenlijk wat ik zelf heb uitgezocht, daarom wil ik graag aan jullie experts het volgende vragen:
Welke rechten heb ik m.b.t. het verschuldigde huurbedrag?
Indien ik hiervoor verantwoordelijk ben kan ik dit op mijn onderhuurder verhalen?
En welke rechten heeft de onderhuurder?
Alvast bedankt voor jullie tijd en adviezen
Met vriendelijke groet, |
|