|
Auteur |
Bericht |
ingrid2060
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 13:13 Onderwerp: huur recht dochter |
|
|
Hallo,
Ik hoop dat ik dit schrijf onder het goede forum.
Mijn dochter en ik wonen op hetzelfde adres voor bijna 25 jaar (dochter is ingeschreven bij geboorte).
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mocht er iets gebeuren met mij, of ik ga emigreren dat de huurwoning ook op naam van mijn dochter komt te staan.
Ik heb de woningbouw vereniging hierover opgebeld en bijschrijven kan niet maar volgens hun wel dat ik een samenlevings contract afsluit met mijn dochter of een geregistreed partnerschap
Klopt dit en kan dit?
Met vriendelijke groet,
Ingrid |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 13:21 Onderwerp: |
|
|
Nee, kan niet. Dat huurrecht kan iemand alleen opbouwen met toestemming verhuurder of indien er sprake is van een duurzame samenwoning. Een ouder/kind relatie is per definitie niet op een duurzame samenleving gericht. |
|
|
|
 |
ingrid2060
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 13:25 Onderwerp: |
|
|
Dus dat betekend dus dat als mij laat uitschrijven, of er gebeurt iets met me dat mijn dochter niet in de woning kan blijven |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 13:28 Onderwerp: |
|
|
ingrid2060 schreef: | Dus dat betekend dus dat als mij laat uitschrijven, of er gebeurt iets met me dat mijn dochter niet in de woning kan blijven |
Correct. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 14:09 Onderwerp: Re: huur recht dochter |
|
|
ingrid2060 schreef: | Ik heb de woningbouw vereniging hierover opgebeld en bijschrijven kan niet maar volgens hun wel dat ik een samenlevings contract afsluit met mijn dochter of een geregistreed partnerschap |
Een geregistreerd partnerschap tussen moeder en dochter is niet mogelijk (art. 1:41 jo. 1:80a lid 6 BW). Een samenlevingscontract kun je opstellen, maar zal hier zoals StevenK aangeeft niet helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 aug 2010 17:31 Onderwerp: |
|
|
Indien de verhuurder er mee instemt kunt u uw dochter laten registreren als medehuurder en verkrijgt na uw "vertrek" de rechten als hoofdhuurder. |
|
|
|
 |
ingrid2060
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 15:36 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor de antwoorden |
|