Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 7:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hond onder schrikdraad
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bella








Berichten: 30


BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2005 20:19    Onderwerp: hond onder schrikdraad Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kennissen van mij lieten hun hond (aangelijnd) uit in een wandelgebied waar honden mogen komen. Nu staat daar een omheining met schrikdraad waar de honder onder kwam. De eigenaar moest de hond bevrijden omdat hij bijna bewusteloos was en zelfs hij voelde een kwartier erna nog zijn arm van de schokken. Er staat wel een bordje maar wel bijna "verstopt" Naast het feit dat zowel hond als eigenaar zich kapot zijn geschrokken heeft de eigenaar ook dierenarts kosten moeten maken. Zijn er juridische mogelijkheden om de eigenaar van het schrikdraad aan te pakken en zo ja waar moet ik zoeken?
Een kleine hond of een pup hadden het vermoedelijk niet overleefd.
groetjes,Bella
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2005 6:51    Onderwerp: Re: hond onder schrikdraad Reageer met quote Naar onder Naar boven

bella schreef:
Kennissen van mij lieten hun hond (aangelijnd) uit in een wandelgebied waar honden mogen komen. Nu staat daar een omheining met schrikdraad waar de honder onder kwam. De eigenaar moest de hond bevrijden omdat hij bijna bewusteloos was en zelfs hij voelde een kwartier erna nog zijn arm van de schokken. Er staat wel een bordje maar wel bijna "verstopt" Naast het feit dat zowel hond als eigenaar zich kapot zijn geschrokken heeft de eigenaar ook dierenarts kosten moeten maken. Zijn er juridische mogelijkheden om de eigenaar van het schrikdraad aan te pakken en zo ja waar moet ik zoeken?
Een kleine hond of een pup hadden het vermoedelijk niet overleefd.
groetjes,Bella

Weinig kans: het gebruik van schrikdaad is een gebruikelijke manier om iemands terrein af te grenzen. Wanneer de eigenaar van de hond daar niet goed op heeft gelet en de hond toch op andermans terrein heeft laten lopen zie ik niet op welke manier je de schrikdaadspanner aan wilt pakken, te meer daar er zelfs nog een waarschuwingsbord aanwezig is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bella








Berichten: 30


BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2005 10:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha Steven,
Even een kleine correctie. De hond liep niet op de grond van de eigenaar maar op gemeentegrond. Net waar de afscheiding begon. Het is zelfs de enige hondeuitplaats binnen de gemeente.
groetjes,Bella
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2005 10:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bella schreef:
Ha Steven,
Even een kleine correctie. De hond liep niet op de grond van de eigenaar maar op gemeentegrond. Net waar de afscheiding begon. Het is zelfs de enige hondeuitplaats binnen de gemeente.
groetjes,Bella

Ik neem aan dat het schrikdraad op de grens staat ? Dan loopt de hond op het terrein van de eigenaar van het schrikdraad, anders kan 'ie niet onder het schrikdraad komen.

Overigens vind ik het verder ook een vreemd verhaal. Van schrikdraad krijgt een hond weliswaar een schok, maar ook niet meer dan dat.

Of er is iets mis met de schrikdraadinstallatie, doordat de spanning er per cyclus veel langer op staat dan de bedoeling is. In dat geval is er wel verhaal mogelijk (aansprakelijkheid voor opstal lijkt me ?)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bella








Berichten: 30


BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2005 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal, ik ben toch maar eens verder gaan snuffelen en wat blijkt... de grond binnen en buiten de omheining is van de gemeente en het schrikdraad ook. Art. 19 RO is door de wethouder "gewoon" opzij geschoven.
Omdat de politie niet genegen was een aangifte op te nemen heb ik zelf maar contact opgenomen met de OvJ. Deze heeft dezelfde middag nog een onderzoek gelast naar het schrikdraad en hiervoor een bedrijf in de arm genomen om e.e.a. te controleren. Er waren al meerdere klachten maar niemand heeft ooit een vuist gemaakt. De gemeente komt nog bij mij aan de beurt inzake het bestuursrecht.
Groetjes, Bella

Moderatie: Hoofdletters vervangen voor kleine letters.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2005 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven



hou je ons op de hoogte?Smile
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bella








Berichten: 30


BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2005 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja hoor, ik zal nog wel eens een vraag hebben ook want al heb ik dan een grote muil en de nodige werkgerelateerde ervaring ik ben pas eerstejaaars hahaha (maar dat weten zij niet)
groetjes,bella
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds