Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 21:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hoge veroordeling ondanks ziekte
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ADHD

Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik merk bij mezelf wat irritatie omdat ADHD vaak neergezet wordt als een verschrikkelijke handicap terwijl er met de juiste hulp gewoon heel goed omheen te werken is en het zelfs een aantal grote voordelen heeft.

Tuurlijk is het geen verschrikkelijke ziekte. En ik ben zelfs blij met sommige symptomen want die zijn er ook.

En dat je anders over ADHD denkt respecteer ik ook. Maar zoals je weet zijn er gradaties in de ziekte.
Er zijn mensen die drugs verslaafd en/of dakloos zijn geworden door de ziekte.
Maar ook mensen die bijv. een rechtenstudie doen Wink
Of cabaretier worden zoals dolf janssen en jochem meijer.

Jij hebt het geluk dat je in een goeie omgeving zit die je helpt en opvangt.
ikzelf heb me HTS opleiding niet af kunnen maken door de ziekte en ben met 22 jaar afgekeurd. Daar zit ik nu al 23 jaar in Sad

Dat is nogal een klap geweest want ik weet dat ik niet dom ben en ook niet lui. Ook re-intigratie en eigen initiatieven liepen op niets uit.
De toekomst verliep anders dan ik voor ogen had.
Nu slik ik zoveel ritalin dat de symptomen gedempt worden. Maar dat is wel een hoeveelheid wat ze nu in een discotheek slikken en waar ze uit hun dak mee gaan.

Ik wil niet zielig zijn want dat ben ik niet. Ik hoop alleen dat een rechten student bedenkt dat er meer kanten aan een verhaal zitten en daar in zijn carriere ook open voor staat.
Waar ik je wel absoluut gelijk in moet geven is dat ADHD nogal vlug als diagnose gebruikt wordt.
Is een kind wat drukker dan de rest in de klas wordt daar imo te vlug de stempel ADHD opgeplakt.
Dat kind kan immers ook gewoon wat enthousiast zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maartjedevries

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 9:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Natuurlijk is iedere situatie en ik denk ook vooral iedere persoon anders. Ik heb niet het idee dat de diagnose snel gesteld wordt, maar kan alleen afgaan op hoe dat bij mij gebeurde. Daar ging een flink onderzoek aan vooraf.

Waar ik op doel met eigen verantwoordelijkheid is dat omdat je weet dat je ADHD hebt je je leven anders kunt inrichten en een hoop kunt voorkomen. Ik geloof dat dat in de rechtspraak causaliteit heet. Ellende veroorzaakt door ADHD die met een behandeling voorkomen had kunnen worden is je eigen schuld.

Natuurlijk zijn er gradaties in ADHD en het is niet helemaal zo zwart-wit, maar ik geloof wel dat je een groot deel zelf verantwoordelijk bent voor de gevolgen. Hoe vervelend dat ook is want je hebt er niet om gevraagd.

Voor zover ik weet wordt je met ADHD tegenwoordig niet meer afgekeurd, wellicht dat er bij jou sprake is van een combinatie van verschillende zaken?
MSN messenger
ADHD

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij heeft het idd ook 7 jaar geduurd voordat de diagnose ADHD gesteld werd. Dit kwam ook omdat er een andere "ziekte" was(is?) die de adhd overschaduwde.

Mijn arts is daar niet duidelijk over of de oude ziekte er nog is en als dat zo is dan is deze iig veel minder geworden. Maar hij heeft ongetwijfelt een reden om daar onduidelijk over te zijn.
Ik heb er iig geen last meer van.

Quote:
Ellende veroorzaakt door ADHD die met een behandeling voorkomen had kunnen worden is je eigen schuld.

Daar moet ik je gelijk in geven. Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen daden.
Maar sommige mensen hebben niet altijd een "vangnet" of een goeie/stabiele familieband.
En dan heb je niet iemand die de zaken regelt. Nu heb ik die wel en dan wordt het idd veel makkelijker/rustiger. Voor mij dan Wink

Maar dan nog is de straf imo te hard. Want ik heb foto's laten zien van de uit elkaar liggende motoren (oke, kan ook later uit elkaar gehaald zijn), heb ik de financiele situatie laten zien, heb ik afschriften laten zien waarin staat dat ik in dezelfde periode teveel betaald had (welliswaar de verkeerde motor Sad ), heb ik kunnen aantonen dat de enige rijdende motor altijd verzekerd en belasting betaald is.Plus het feit dat ik geen aantekeningen had in mijn justitiele document.
Dat de wet belangrijk is staat buiten kijf maar hij is volgens mij wel gemaakt om het onverzekerd rijden tegen te gaan.
Als bewezen is dat iemand niet heeft gereden met die voertuigen dan was een waarschuwing/aantekening volgens mij veel eerlijker.

Maar ik heb geen verstand van rechtspraak en praat alleen uit de mond van de "gewone sterveling" . Als burger vind ik de wet gewoon te burocratisch. Mijn kennissen/vrienden kring idem.
maartjedevries

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ADHD schreef:
Bij mij heeft het idd ook 7 jaar geduurd voordat de diagnose ADHD gesteld werd. Dit kwam ook omdat er een andere "ziekte" was(is?) die de adhd overschaduwde.

Mijn arts is daar niet duidelijk over of de oude ziekte er nog is en als dat zo is dan is deze iig veel minder geworden. Maar hij heeft ongetwijfelt een reden om daar onduidelijk over te zijn.
Ik heb er iig geen last meer van.

Quote:
Ellende veroorzaakt door ADHD die met een behandeling voorkomen had kunnen worden is je eigen schuld.

Daar moet ik je gelijk in geven. Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen daden.
Maar sommige mensen hebben niet altijd een "vangnet" of een goeie/stabiele familieband.
En dan heb je niet iemand die de zaken regelt. Nu heb ik die wel en dan wordt het idd veel makkelijker/rustiger. Voor mij dan Wink

Maar dan nog is de straf imo te hard. Want ik heb foto's laten zien van de uit elkaar liggende motoren (oke, kan ook later uit elkaar gehaald zijn), heb ik de financiele situatie laten zien, heb ik afschriften laten zien waarin staat dat ik in dezelfde periode teveel betaald had (welliswaar de verkeerde motor Sad ), heb ik kunnen aantonen dat de enige rijdende motor altijd verzekerd en belasting betaald is.Plus het feit dat ik geen aantekeningen had in mijn justitiele document.
Dat de wet belangrijk is staat buiten kijf maar hij is volgens mij wel gemaakt om het onverzekerd rijden tegen te gaan.
Als bewezen is dat iemand niet heeft gereden met die voertuigen dan was een waarschuwing/aantekening volgens mij veel eerlijker.

Maar ik heb geen verstand van rechtspraak en praat alleen uit de mond van de "gewone sterveling" . Als burger vind ik de wet gewoon te burocratisch. Mijn kennissen/vrienden kring idem.

Ik denk dat persoonlijke omstandigheden heel veel invloed hebben op hoe je functioneert, of je ADHD hebt of niet.

Ik bedacht me net trouwens dat de rechter daar ook rekening mee moet houden. Uit interesse heb ik de artikelen waarop je veroordeeld bent er even bijgepakt en ik heb het idee dat de rechter toch wel rekening heeft gehouden met jouw omstandigheden.

De geldboete is in elk geval vrij laag, voor het feit staat een geldboete van de tweede categorie, dat is maximaal 3800 euro. Ik begrijp even niet helemaal waartoe je nog meer bent veroordeeld, kun je dat nog eens omschrijven?
MSN messenger
ADHD

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had 4 motoren die in de garage staan. Van de eerste 3 had ik een schikking gekregen van 320 euro per geval. Die heb ik meteen betaald.

Omdat ik wist dat er nog een motor moest komen had ik het CJIB gebeld en daar werd verteld dat ik recidive was en moets wachten op een dagvaarding. Dat heb ik dus ook gedaan.

Door de stress was ik niet zo helder om die motor meteen te schorsen. Resultaat dat iets later weer dezelfde motor gechecked werd Sad
In mijn beleving heb ik dus gedaan wat gezegd werd nl wachten (stom, ik weet het).

Dus ik kreeg 2 dagvaardingen voor dezelfde motor maar met verschillende controle datums.
Deze beide zaken werden in het kanton gerecht op mijn verzoek gevoegd.
Volgens het CJIB en het juridisch loket was een advokaat niet nodig. Dit was helaas wel degelijk nodig.Mijn vertrouwen is wbt het juridisch loket ook nul.

Nu is dat bij het hoger beroep niet gebeurd en moesten beide zaken apart behandeld en ge-oordeelt worden. Anders liep ik de kans dat een van beide zaken onbehandelt zou blijven en dit vroeg of laat weer problemen zou geven.

Dus het gaat om 1 motor die 2x gecontroleerd was bij RDW .

De geldboete is zo laag omdat ik een WAO heb en dat is niet echt een vetpot.

Ik vind de straf nog te hoog maar ik kan met deze uitspraak wel leven. Het is een harde les maar "that's life" . En het heeft ervoor gezorgd dat de schorsings datums bij 3 verschillende mensen bekend zijn. Ik heb er iig wel van geleerd Smile
maartjedevries

BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ADHD schreef:
Ik had 4 motoren die in de garage staan. Van de eerste 3 had ik een schikking gekregen van 320 euro per geval. Die heb ik meteen betaald.

Omdat ik wist dat er nog een motor moest komen had ik het CJIB gebeld en daar werd verteld dat ik recidive was en moets wachten op een dagvaarding. Dat heb ik dus ook gedaan.

Door de stress was ik niet zo helder om die motor meteen te schorsen. Resultaat dat iets later weer dezelfde motor gechecked werd Sad
In mijn beleving heb ik dus gedaan wat gezegd werd nl wachten (stom, ik weet het).

Dus ik kreeg 2 dagvaardingen voor dezelfde motor maar met verschillende controle datums.
Deze beide zaken werden in het kanton gerecht op mijn verzoek gevoegd.
Volgens het CJIB en het juridisch loket was een advokaat niet nodig. Dit was helaas wel degelijk nodig.Mijn vertrouwen is wbt het juridisch loket ook nul.

Nu is dat bij het hoger beroep niet gebeurd en moesten beide zaken apart behandeld en ge-oordeelt worden. Anders liep ik de kans dat een van beide zaken onbehandelt zou blijven en dit vroeg of laat weer problemen zou geven.

Dus het gaat om 1 motor die 2x gecontroleerd was bij RDW .

De geldboete is zo laag omdat ik een WAO heb en dat is niet echt een vetpot.

Ik vind de straf nog te hoog maar ik kan met deze uitspraak wel leven. Het is een harde les maar "that's life" . En het heeft ervoor gezorgd dat de schorsings datums bij 3 verschillende mensen bekend zijn. Ik heb er iig wel van geleerd Smile

Dank je voor je uitleg. Met deze uitleg erbij denk ik nog steeds dat de rechter in elk geval rekening heeft gehouden met je situatie.

Dan is het natuurlijk nog steeds veel geld waar je leukere dingen van kan doen dan een boete betalen.
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds