|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 jan 2010 15:59 Onderwerp: hoe kan je dit het beste regelen? |
|
|
Echtpaar getrouwd op huw voorwaarden met koude uitsluiting. Man heeft 2 dochters uit eerder huwelijk verder zijn er 3 kinderen binnen dit huwelijk.
Man moet kosten maken omdat ex vrouw blijft procederen. Man heeft geen vermogen en zijn vrouw (die wel vermogen heeft) wil hem dat geld lenen. Terug betalen zal de man voorlopig niet kunnen daar er geen zicht is op opbouw eigen vermogen door de hoge lasten. Wellicht na de plicht van alimentatie kan er wel wat opgebouwd gaan worden of door erfenis.
Toch willen beide dat het deel dat de vrouw nu in het huwelijk steekt dat dat deel als lening wordt gezien en dat dat terug gaat naar de 3 kinderen die er zijn.
Kan er een lening opgesteld worden dat bij overlijden de vordering wordt overgedragen op de 3 jongste kinderen? Kan men verlangen dat er bij gezamenlijk vermogen dat ontstaan is eerst de lening wordt terug betaald aan de 3 jongste kinderen? Kunnen de 2 oudste kinderen onterft worden?
Wat zijn op dit gebied mogelijkheden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 24 jan 2010 17:59 Onderwerp: |
|
|
Bij overlijden gaan schulden en vorderingen automatisch over op de erfgenamen. (En het is natuurlijk mogelijk om een erfenis te verwerpen, e.d.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 24 jan 2010 21:41 Onderwerp: |
|
|
Maar mijn vermogen gaat ten alle tijden naar mijn kinderen als mijn man er niet meer is. Hoe zit het dan met een schuld die hij bij mij heeft?
Wordt dat eerst verekend of wordt die vergeten? Volgens de notaris kunnen we hem eerst uit het gezamenlijk vermogen terug laten vloeien naar mijn kinderen en de rest door 5 kinderen delen?
Kan mijn man ook zeggen ik onterf de 2 oudste kinderen en laat alles na aan de jongste, want dat is nu wat hij wil. Ik vind het nog al hard naar de 2 oudste kinderen. |
|
|
|
 |
|