Content Syndication
|
|
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
|
| Auteur |
Bericht |
MarkH
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 jul 2010 22:19 Onderwerp: herinschaling toegestaan |
|
|
Mijn afdeling wordt gereorganiseerd, waarbij er van tevoren een doel organisatie is vastgelegd met beschikbare functies.
Ik heb nu een zogenaamde C functie met contract voor onbepaalde tijd, maar ben in de nieuwe organisatie geplaatst op een B functie (dit is een functie in een lagere schaal). Mij is gezegd dat ik mijn salaris houdt, maar wel in de lagere schaal wordt geplaatst. Hierdoor ga ik in mijn ogen in arbeidsvoorwaarden achteruit.
Een collega van mij wordt naast mij op een C functie geplaatst, terwijl zij op papier een B functie had. Onze functies en werkzaamheden zijn uitwisselbaar.
Ik heb altijd goede beoordelingen gehad, dus het is voor mij echt een raadsel waarom mijn collega wordt opgewaardeerd en ik juist terug ga. Waarschijnlijk komt dat doordat de hele reorganisatie heeft gespeeld tijdens mijn zwangerschapsverlof en dat mijn collega een paar maanden eerder heeft gepraat over haar plaatsing. Is dit juridisch toegestaan? |
|
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 14 jul 2010 17:43 Onderwerp: |
|
|
Je zult moeten bekijken hoeveel arbeidsplekken beschikbaar zijn na de reorganisatie, waarop jij werkzaam zou kunen zijn.
Stel dit zijn er 20.
Vervolgens is de vraag of voor de functie die jij ambieert, er van uitgaande dat dit een uitwisselbare functie betreft, een arbeidsplek voor jou overblijft nadat alle collegae die eerder in aanmerking komen, zijn geplaatst.
Stel, nogmaals, 20 arbeidsplekken op de C-functie.
Er zijn echter 30 mensen die herplaatst zullen worden en zij komen allemaal in aanmerking voor een C of een B-functie.
De C en de B functie zullen waarschijnlijk voldoende van elkaar verschillen, waardoor niet kan worden gesproken van 2 functies die volledig uitwisselbaar zijn. Waarom zouden anders 2 functies zijn gecreëerd.
Wie worden nu waar geplaatst? Als uitgangspunt zal hebben te gelden dat de werkgever waarschijnlijk selecteert op kennis, competenties en vaardigheden. Er kan ook met de vakbonden en/of de ondernemingsraad zijn afgesproken dat er wordt geselecteerd op basis van het afspiegelingsbeginsel of het anciënniteitsbeginsel.
Je zult dus moeten nagaan welke selectiecriteria zijn gehanteerd. |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|