Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 17:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

groot conflict met werkgever.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alexvanv

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 15:58    Onderwerp: groot conflict met werkgever. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,
als eerste excussus voor veel te lang verhaal, maar geeft meer inzicht in situatie. En ik echt snel advies kan gebruiken aangezien ik een dead-line heb gekregen die morgen,zondag, verloopt .

Sinds dinsdag 12-2 ben ik in zwaar conflict met werkgever, directeur en leidinggevende. Ik werk als glazenwasser bij schoonmaakbedrijf, met p/m 120 werknemers waarvan p/m 30 fulltime.

Sinds ik me op 16-10-2012, me noodgedwongen ziek heb moeten melden, ivm een dubbele liesbreuk (dubbel in zin van links en rechts), is mijn werkgever en de leidinggevende (al dan niet in opdracht van werkgever), bezig met mij te pesten en naar mijn mening behoorlijk, asociaal gedrag getoont. Als ik mijn leidinggevende de datum door geef waarop ik de operatie zal ondergaan, wordt door de firma gebeldt naar ziekenhuis, om afspraken proberen te verzetten, zogenaamd namens mij want ik heb zo'n pijn. Als ziekenhuis weigert de firma terecht, geen informatie te geven, wordt mij door de leidinggevende "gevraagd" zelf ook nog maar een keer te bellen met de vraag of ik ze wil laten weten enorme pijn te hebben en of de operatie niet eerder kan, ik had al diverse keren aangegeven dat ik, het ziekenhuis al gevraagd had mij aub te bellen als er een plekje vrij kwam. Ik heb hier verder niets mee gedaan, behalve informatie gevraagd of dat wel kan wat hij doet, maar verder niets, omdat ik ook wel snap dat het voor hun ook vervelend is.

Maar vervolgens kreeg ik terecht controlle. Ik heb hun meerdere malen gevraagd mij aub van te voren te bellen,zodat ik kan regelen, aangezien ik moeite heb met trap lopen en dragen van broek ik dus iemand in huis heb,mijn vrouw in mijn geval, die de deur open kan doen. Hier wordt totaal geen gehoor aan gegeven en staan elke keer weer zomaar op de stoep. Gaat zover dat mijn leidinggevende zomaar om 19:00(zonder belletje) zegt te zijn komen controleren, ik heb niemand gezien of gehoort dus ook niet open gemaakt, waarop de werkgever besloten heeft mij die dag in mindering te brengen, dit heeft hij mij zowel mondeling als schriftelijk mede gedeeld. Tijdens dat gesprek werd lieten ze ook een foto zien van mijn voordeur, om aan te tonen dat hij dus wel degelijk aan de (goede) deur stond, ik heb toegegeven dat dit inderdaad mijn deur is, en dt het zou kunnen, dat ik hem inderaad gemist kan hebben, maar ook gezegt/gevraagd of de auto van mij voor de deur stond, waarop hij bevestigde dat dat ook zo was, theoretish kan ik nog weg zijn geweest maar kon niet lopen. Gezien het feit dat ik niet kon hard maken heb ik het maar voor lief genomen.

Maar in dit gesprek is ook afgesproken dat ik ga proberen te doen wat ik kan tot de operatie, aangepast werk, we waren er beide mee akkoord aangezien ik gek werd van het bank zitten,er werdt afgesroken 3 uur per dag , van 8:30 tot p/m 11:30 dit is vanaf dag 1 mis gegaan, omdat de werkzaamheden niet echt vallen onder aangepast werk, machines schoonmaken. na 2 dagen heb ik aangegeven dit niet te kunnen, en we zijn er mondeling overeen gekomen dat ik dan maar om de dag kom werken vanaf morgen. Waarna ik om 23:15 een sms krijg met het "verzoek" om 11:00 te beginnen zodat ik de auto van de baas kan poetsen. Al twijfelend ben ik richting de zaak gegaan waarbij ik heb medegedeeld niet van plan te zijn de auto te poetsen, vanwege het feit ik dit niet kan, en me niet geroepen voelde om er voor te zorgen dat hij met kerst een schone auto heeft. Ik was op dat moment ook boos vanwege het feit dat ze van het begin niet luisterde naar mijn klachten, en dus niet serieus namen. Bij de vraag wat kan ik dan wel doen in plaats van de auto te poetsen, kreeg ik tot mijn stomme verbazing de opdracht de vrachtauto leeg te ruimen terwijl ik zoals eerder gezegt duidelijk gemaakt heb dat ik niet tillen,rekken,bukken,druk zetten op mijn onderbuik kan/mag ivm mijn liesbreuk. Aangezien ik niks te doen had, dus ook voor niks ben komen opdraven ben ik weer naar huis gegaan. Enkele uren later ben ik gebeld geworden door mijn baas met de mededeling dat ik maar te doen heb wat hij zegt en als ik vind dat aangepast werk oa schilderen van gebouw is ,is dat aangepast werk die jij moet doen. Hij zou me daar na de operatie op aanspreken.

Na de operatie 2-1-2013(kijkoperatie met 3 sneetjes matje leggen),hebben ze mij toch 1 dag met rust gelaten. 2dagen naar operatie kreeg ik de vragen al wanneer kun je weer, kun je langskomen. uiteraard kon ik er nog niks over zeggen, mede omdat na gesprek in ziekenhuis nog moest plaats vinden. 10 dagen na de operatie ben ik op na gesprek geweest en werd me medegedeeld nog rustig aan te doen, was niet niks de operatie.

De zelfde dag werd mij "gevraagd" om de volgende dag ff op gesprek te komen. Het gesprek ging gemoedelijk, en ging over operatie hoe het ging, nog niet goed kan nog moeilijk lopen en broek aan. al snel was het kun je al iets, zoja wat. Kon er weinig over zeggen maar wil best al iets komen doen. Ok maandag hebben wij werk voor jou, prima was best blij en had er zin in. Dezelfde week ook post gekregen van arbo-arts of ik kon langskomen op dinsdag. De vrijdag kreeg ik een belletje van de administratie van de firma, ik kon de brief en afspraak vergeten, je bent beter gemeld. Uiteraard schrok ik hiervan, en heb na lang twijfelen, zondag rond een uur of 6 of 7 een sms gestuurd, wil hem niet bellen op zondag heeft ook weekend, naar leidinggevende, met de vraag wat is de bedoeling morgen. Ik was van mening nog niet beter te zijn en ook niet in staat fysieke arbeid te verichten. Het antwoord was inderdaad normale tijd want je bent ingeplaned. Waar ik dus best van schrok en dacht wat nu.
Aangezien ik voor de operatie veel problemen had heb ik besloten het dan maar minimaal te proberen voor hetzelfde geld lukt het wel.

Dat is dus niet goed gegaan ik moest die dag met een schrobmachine werken en ramen wassen, wat ik dus ook echt had moeten laten, want in de avond waren mijn liezen zeer pijnlijk, en had na volgens de huis-arts onstoken pezen, en adviseerde per direct weer rust en als gaat pas weer werken.Heb me weer ziekgemeld. De week erna ben ik bij arbo-arts geweest waar een goed plan werd opgesteld, minder fysiek werk, en andere beperkingen. Voor 3dagen 4uur. De week erna 5 halve dagen en als gaat week daarna volledig hersteld, dat zou dan ook 6 weken na operatie zijn precies zoals artsen zeggen dat je ongeveer moet kunnen werken.
De maandag dat ik dus weer begon werdt ik dus, had niet anders verwacht, gewoon ingeplaned maar wel voor 4uurtjes, moest die dag een winkelruimte schoonmaken, opzich nog niet volgens afspraak maar ook ik had zin om te werken heb het gedaan zonder commentaar, en met de gedachten heb morgen vrij. Maar er werd wel in de ochtend en pas op de loods verteldt dat ik met mijn eigen auto moest, waarbij ik de kilometers moest opschrijven. Ik heb meteen duidelijk gemaakt dit best eens te doen maar niet zo vanzelf sprekend is. De rest van de 2dagen ben ik 1keer met bedrijfs auto mogen gaan omdat collega geen rijbewijs heeft.

Dinsdag jl is het echt mis gegaan. Toen ik dinsdag op de loods kwam had ik al snel gezien dat ik weer met eigen auto moest, terwijl er nog genoeg andere wagens stonden, er was veel verlof ivm carnaval.Gezien de voorgaande maanden en ik eigenlijk toch best boos hierover was dat hij mij al die tijd zo behandelt heeft, heb hierover mijn leidinggevende mijn ongenoegen laten blijken en gezegt vandaag rijdt ik nog met eigen auto maar blijf dat niet doen, waarop ik binnen 30 seconden me moest melden bij mijn baas, die mij even duidelijk maakten dat hij geen taxibedrijf was voor mensen met aangepast werk(waar is dat aangepast werk?) en dat ik hem al genoeg geld had gekost en ik me maar aanstelde en vervolgens een toneel stukje opvoerde, wrijvend over zijn lies en op beledigende wijze zei oh oh ik heb zo'n pijn. Dacht dat ik gek werd en heb hem, en dat was ook zeeer fout, gierig genoemd, gezegd dat ik weg ga, ben toen ook boos naar huis gegaan met de woorden dan geef je me maar een officiele.

Ik heb hiervoor een officiele waarschuwing via mail en post gekregen.
De volgende ochtend heb ik me ook ziekgemeld met de mededeling nog veel te boos te zijn. En in de middag nogmaals gebeld om me voorlopig af te melden omdat ik en veel te boos ben en een afspraak heb gemaakt hebt om mij eerst juridisch te laten informeren omdat ik vindt dat de grenzen nu echt zijn overschreden. Ondertussen Heeft hij schriftelijk laten weten dat hij mijn loon per 12-2 heeft stopgezet omdat ik me ontereht ziekgemeld heb en zonder reden van opgaaf, bij het belleje in de middag duidelijk laten weten te boos en ik eigenlijk ook niet weet onder welke noemer dat valt. In een andere brief zegt hj dat ik me afmeld vanwege deze kwestie, maar dat hij het niet snapt en dat weer ziet dat ik een onwerkbare arbeidssituatie aan het kweken ben. Maar hij nodigt mij ook uit voor een persoonlijk gesprek de volgende dag.
Ik ben op deze uitnodiging in gegaan, heb mijn baas gebeld met de mededeling te zullen komen maar of hij dan ook iemand erbij laat zitten, die niet bij deze incident aanwezig was, en zodat ik ook eindelijk iemand kan vertellen wat gebeurt is allemaal, en ik nu ook iemand heb die wel luisterd. Hij vond het geen probleem.
Echter op zijn kantoor aangekomen zaten alleen mijn leidinggevende en mijn baas er, er is niemand anders hier werd verteld. Ik heb mijn verhaal mogen doen wat ik ook gedaan heb, maar ook duidelijk gemaakt dat ik hoe dan ook mijn afspraak met juridisch loket niet af te zeggen, ik hoe dan ook eerst een gesprek wil met arbo-arts en dit gesprek ook nog een keer met een mediator, ik een herkeuring bij het uwv ga aanvragen.
Tijdens het gesprek wordt alles ontkend, omgedraaid, maar zodra ik via bewaarde brieven smsjes elke keer het tegendeel beweer is het van ja ik weet het ook niet meer precies wat je gezegd hebt en wat er gebeurt is. En ik moest het maar ook begrijpen want had hem ook geld gekost en het draait uit eindelijk toch om geld. Op de vraag waarom hij mij aansteller noemde , gaf hij eerlijk toe een ochtendhumeur te hebben gehad, en had hem 4maanden geld gekost.
Ik heb hem wel uitglegd waarom ik hem gierig genoemd heb.

Daarnaast heeft hij laten weten dat hij best het probleem wilt oplossen maar dan moet ik wel, en maandag komen werken en het incident vergeten zand erover,hebben beide fouten gemaakt waar we van leren kunnen en dan krijg ik de afgelopen week gewoon betaald.
Als ik hem zeg niet echt tevreden te zijn met de uitkomst laat hij me weten, dat als ik maandag niet kom en ik er verder mee ga, het zowie zo einde contract is, "dn kost het me een paar duizend maar ben ik wel van je af.
Ik heb niks toegezegd en/of beloofd maar hij heeft me de kans gegeven om hem zondag te bellen om door te geven dat ik maandag weer start.

wat moet ik nu doen, ga ik werken verlies ik mijn waardigheid, blijf ik thuis verlies ik mijn baan.

Nogmaals sorry voor dit echt te lange bericht, maar heb het zo uitgebruid gedaan in de hoop dat iemand het leest en mij van advvies kan voorzien

Met vriendelijke groet Alex
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 17 feb 2013 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zijn keuzes die je zelf moet maken maar hier een adviesje:

Je moet zeggen dat je graag bereid bent om arbeid te verrichten, maar dat je geen arbeid zal verrichten die het herstel van je lies in gevaar brengt. In feite kun je dus alleen administratieve werkzaamheden verrichten. Wel steeds als reden opgeven dat je lies nog niet hersteld genoeg is voor ander werk en dit zo nodig laten staven door arts. Een ziekmelding met "ik ben ziek, want ik ben zo boos" is niet zo sterkt.

Het is vervolgens aan je baas om wel of niet de stekker eruit te halen. In principe mag hij je niet zo maar ontslaan om die reden. Als hij dat toch doet is hij schadeplichtig jegens jou en daarnaast is hij dan een heel slecht werkgever gebleken. Wil je daar voor blijven werken?
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2013 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beetje (te) laat antwoord, maar wil toch nog graag reageren.
Het is in uw geval in ieder geval verstandig niets te tekenen of toe te zeggen. U hebt zich ziek gemeld en zit in een re-integratietraject. Het is moeilijk een werknemer tijdens ziekte te ontslaan. Een ontslagvergunning van UWV Werkbedrijf krijgt de werkgever alleen, als hij aantoont dat binnen zesentwintig weken geen herstel bij de werknemer zal optreden. Dat is volgens mij niet het geval en kan de werkgever dus niet aantonen.

De kantonrechter (art. 7:685 BW) toetst of de ontbinding geen verband houdt met ziekte, het opzegverbod van art. 7:670 lid 1 BW (zie art. 7:685 lid 1 tweede zin BW). Als het verzoek om ontbinding verband houdt met ziekte, zal de kantonrechter het niet inwilligen.
alexvanv

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2013 8:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als eerste bedankt voor het reageren en reactie's
Ondertussen al advocaat ingeschakeld.

Mijn werkgever, gebruikt namelijk ook mijn prive problemen,heb idd veel financiële problemen, geen sanering, maar ik heb mijn loon wel hard nodig, om mijn betalingsregelingen te kunnen betalen, daarnaast ook loonsbeslag. Nu heeft hij mij gezegd als ik maandag, gisteren, niet zou beginnen, hij dus loon stop zet, zodat ik dus geen loon heb, niet aan mijn verplichtingen kan houden dus zelf grotere problemen heb, en ik dus beter alles vergeten kan. Hij herhaald weer, maandag beginnen alles vergeten, zand erover. Dan kost het me maar een paar duizend ontsla je en jij hebt zelf een groter probleem.

Hij heeft me dus tuk.
Grt alex
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2013 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, dat u een advocaat heeft ingeschakeld.

De werkgever kan u ontslaan wegens ziekte, maar dit ontslag is vernietigbaar binnen twee maanden na de opzegging (art. 7:670 lid 1 en art. 7:677 lid 5 BW). U kunt dan loon vorderen op grond van art. 7:629 lid 1 BW.

De werkgever heeft zich gewoon aan het plan van aanpak te houden en mee te werken aan de re-integratie.

Stopt de werkgever de loondoorbetaling, dan kunt u loon vorderen op grond van art. 7:629 lid 1 BW, met wettelijke verhogingen, dat is de vertragingsschadevergoeding van art. 7:625 BW die al snel 50% bedraagt en de wettelijke rente (art. 6:119 en 120 BW).

Betwist de werkgever dat u ziek bent, dan moet u, alvorens een loonvordering in te stellen bij de rechter, een second opinion aanvragen bij het UWV (art. 7:629a BW).

Uw advocaat zal u bij één en ander bijstaan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds