|
Auteur |
Bericht |
djovan
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 11 aug 2008 15:44 Onderwerp: groentje met vragen |
|
|
hoi, ik jonge meid van 29 sta op het punt me relatie te verbreken, heb samen met me partner een koophuis en samenlevingscontract buiten zijn zijn heb ik wat leningen lopen van zo,n 7000Etotaal, toen we 4jr ons huis kochten heb ik mijn inleg gedaan in een oude lening van hem, bij uitelkaar gaan en verkoop huis zou ik dus zoveel procent meer krijgen, zo staat het noteriaal beschreven,. heb wat vraagjes over hoe en wat, heb niet zoveel zin om tot die tijd in huis te blijven wonen omdat niet weet hoe lang het kan duren eer ons huis verkocht is, maar heb dus ook niet zoveel zin in dubbele maandlasten met huur huis en hypotheek, ben bang zo nog meer schuld te krijgen. iemand tips? wil wel eerst me goed voorbereiden, alleen me vriend weet nog niet dat ik het niet meer zie zitten blah rot situatie |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 11 aug 2008 16:11 Onderwerp: |
|
|
Voor de zekerheid kun je beter even je profiel anoniem maken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 11 aug 2008 19:33 Onderwerp: Re: groentje met vragen |
|
|
V.w.b. de notarieel vastgelegde lening geldt de regeling zoals toen vastgelegd. Daar zou je dus een bedrag van terug moeten krijgen. k weet niet of je vriend dat bedrag heeft, want dat is natuurlijk weer een andere kwestie.
Aan jouw deel voor de lasten van het huis zit je vast, tenzij jouw vriend je bijvoorbeeld gaat uitkopen.
Resteert dan je eigen schuld, die je gewoon zelf af moet betalen.
Ingewikkeld is het dus niet. Probeer er gewoon in goed overleg uit te komen (je zou bijvoorbeeld dat bedrag dat jij van hem krijgt kunnen verrekenen met jou bijdrage voor de hypotheek) en elkaar geen poot uit te trekken, dat is mijn tip. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|