|
Auteur |
Bericht |
twinkle
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 03 nov 2005 12:39 Onderwerp: graag verwijderen |
|
|
graag verwijderen
Laatst aangepast door twinkle op zo 15 jul 2018 12:45, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Michael Dekkers
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: do 03 nov 2005 19:42 Onderwerp: |
|
|
Ik ben geen expert op dit gebied, maar in elk geval weet ik dat bij een samenlevingscontract geen boedelmenging plaatsvindt en geen gemeenschap van goederen. Dit ligt anders bij een huwelijk en een geregistraard partnerschap, maar dat doet nu niet ter zake.
Het lijkt mij verstandig in een samenlevingscontract (de wet kent hiervoor zo ie zo al geen directe basis) een en ander te regelen omtrent het eigendom van de spullen. Als wordt geregeld dat het eigendom van zijn spullen bij je vriend blijft, dan kan daar mijns inziens geen aanspraak op worden gemaakt. |
|
|
|
 |
Céline
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: vr 04 nov 2005 21:25 Onderwerp: |
|
|
Als de spullen van jou vriend in een huis staan wat ook op jou naam staat maakt het niet uit of ze nu van hem of van jou zijn, de deurwaarder neemt ze gewoon mee!! _________________ Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk! |
|
|
|
 |
Hanifa
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 05 nov 2005 9:16 Onderwerp: |
|
|
Céline schreef: | Als de spullen van jou vriend in een huis staan wat ook op jou naam staat maakt het niet uit of ze nu van hem of van jou zijn, de deurwaarder neemt ze gewoon mee!! |
Dit dacht ik eigenlijk ook. Het gaat om wat in het huis staat. En ben je met een samenlevingscontract niet sowieso aan elkaar verbonden? Ofwel, denkt de deurwaarder dan niet 'ze wonen samen, dus ze delen ook maar samen de lasten'?
Verder, mocht ik helemaal fout zitten en het kan toch via een SL-contract, is het dan niet zo dat jouw vriend heel goed bonnen en dergelijke van zijn spullen moet hebben? |
|
|
|
 |
|