Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 7:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

gewelddadige buurman
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad een goed idee. IK woon in Arnhem en het politiekorps is Gelderland-midden!!. Landelijk publiciteit gehaald wegens wantoestanden!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
D Error

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 9:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat verklaard een hoop! Het is daar een puinhoop, heb een voorlopig ondezoek in mogen kijken naar de wantoestanden en die zijn behoorlijk!

Niet voor niets dat het landelijke nieuws werd gehaald.

Nu begrijp ik ook waarom ze je niet wilden helpen, ligt aan de bedrijfscultuur en de grove miskenning van hun wettelijke plichten.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 9:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja D klopt en de miskenning van hun wettelijke verplichtingen zijn voor mij onverteerbaar. Ik zal het een plaats moeten geven.
D Error

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 9:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt ook nog altijd aangifte doen via internet. Dan zullen ze het wel in behandeling moeten nemen!

Ook kan je een klacht indienen bij de nationale ombudman. Die zal alle klachten dan onderzoeken en een advies geven. Dan kun je tenminste het onverteerbare gevoel proberen te verminderen.

Of misken ik hier dat voor jusitie de nationale onbudsman niet geldt?
leader

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Help! Mijn buurman speelt trompet

Een cliënte van JuroFoon ondervond al geruime tijd geluidshinder afkomstig uit de woning van haar buurman. Hij speelt elke dag op zijn trompet en hij oefent tot in den treure zijn muziekstukken. De vrouw werd door het trompetgeschal ernstig in haar woongenot gestoord. Ze heeft meerdere malen getracht met haar buurman tot een oplossing te komen, maar dit heeft steeds geen resultaat opgeleverd. Zelfs buurtbemiddeling kon het conflict tussen beide buren niet oplossen.

Hoe zit het juridisch?
Volgens de wet pleegt de buurman, door het veroorzaken van ernstige geluidshinder, een onrechtmatige daad jegens de vrouw. Tevens gedraagt hij zich niet als een goed huurder op het moment dat hij overlast veroorzaakt. Hij is als huurder namelijk niet alleen verplicht voor het gehuurde zélf goed te zorgen maar hij heeft ook jegens andere huurders een zorgplicht. Zo is het verboden hinder toe te brengen zoals de buurman dat doet door het verspreiden van rumoer. Tot slot kunnen bepalingen in het huurcontract of de Algemeen Plaatselijke Verordening de buurman verplichten overlast en hinder in de dagelijkse leefomgeving te voorkomen.

Hoewel de vrouw besefte dat zij enige mate van overlast moet dulden, was bij haar de grens van verdraagzaamheid al geruime tijd gepasseerd. Het leven van de vrouw was behoorlijk ontwricht en de gevolgen voor haar gezondheid werden steeds meer merkbaar. De vrouw leed emotionele schade als gevolg van de geluidshinder waarvoor de buurman aansprakelijk is.

Als praten niet helpt
Communicatie is in zulke problematiek de eerste stap naar een oplossing. Maar wat te doen als de veroorzaker van de geluidshinder niet bereid is tot praten? Bij een zeer ernstige overlastsituatie kan een verhuurder of woningcorporatie het huurcontract met de betreffende huurder beëindigen. De klager dient dan wel officieel een klacht in te dienen. De verhuurder of woningcorporatie behandelt de klacht en treedt op als bemiddelaar. Voor de ontbinding van een huurcontract vraagt de rechter een duidelijke bewijsvoering. Daarom is een zorgvuldige procedure onontbeerlijk. Zo’n procedure kost uiteraard ook tijd en geld.

In de onderhavige situatie hoefde het gelukkig niet tot een procedure te komen. De vrouw schakelde juridische hulp van JuroFoon in en de buurman werd gesommeerd oplossingen aan te dragen zodat het repeteren op de trompet geen geluidshinder meer voor de vrouw zou opleveren. De buurman bleek uiteindelijk bereid een demper aan te schaffen waardoor de geluidshinder was afgelopen. Gelukkig hoefde de vrouw geen rechtsmaatregelen te nemen en kreeg zij weer haar verdiende rust terug!

Geluidsoverlast of hinder andersinds van naastgelegen buren er valt wel degelijk wat aan te doen
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 18:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De Nationale Ombudsman, Brennickmeyer, heb ik heel hoog staan. Eerst moet er een klacht naar de burgermeester. Die is korpsbeheerder. Ben je niet tevreden, dan kun je naar de Nationale Ombudsman.

Voor dit zaken kun je niet via internet aangifte doen.

Dat verhaal over de trompet. Dat is fantastisch goed afgelopen. Waar zit die organisatie?

Laatst aangepast door JetKroket op ma 12 mrt 2007 20:17, in totaal 1 keer bewerkt
leader

BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2125

Vraag het ze maar, kwam dit verhaal toevallig tegen.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: ma 16 okt 2006 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En nu? Vechten met Gelderland-midden, het e-mail adres van mr. Bernard Tomlow naast m'n pc.
leader

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is Mr.Tomlow is een Utrechtse advocaat, heb ik het goed?
Wat ben je nu van plan, als ik vragen mag?
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tomlow is gevestigd in Utrecht, dat klopt.
IK wil optreden door de politie. DAt schoppen tegen de tuinstoel lijkt me 138 sr. te zijn en dit is het zoveelste strafbare feit/ontoelaatbaar gedrag dat ze hebben laten zitten. Zonder optreden zal hij door blijven gaan. EN dat is ook al gebeurt. NA 21 september heeft hij meer klaargemaakt. Eigenlijk kan ik de partijen (Gelderland-midden en verhuurder) niet aan vanuit mijn positie als burger en huurder. WOrd het me echt te gortig, dan vraag ik Bernard de boel over te nemen. Gesprekken, bemiddeling, klachten, noem maar op.
leader

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is toch inderdaad een zaak van de politie! Jij moet nu kosten gaan maken om één of andere maloot op z'n vingers te tikken, tenzij je rechtsbijstand verzekerd bent c.q. pro deo, dat verzacht de pijn enigszins.

Het klinkt misschien ouderwets, maar in deze zaak werkt volgens mij oog om oog tand om tand het beste, is bij wet ook weer verboden, dus kom je weer bij de politie terecht en deze doet weer niets.

We leven in een raar land.............
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet, je kunt toch gewoon een klacht bij de koprsbeheerder indienen als je niet tevreden bent over de politie?

Hier is de lijst met adressen van de regionale klachtenbureaus.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: di 17 okt 2006 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leader,
Hoe bedoel je oog om oog, tand om tand. Dat ik hezelfde terug moet doen?
DIi werkt niet. Hij heeft een groot probleem met woede en kan erg gewelddadig worden. Hiernaast heb ik de politie al meerdere malen voorgehouden hetzelfde te terug te doen. Dus als hij op het balkon gaat zitten in zijn tuinstoel, schop ik hem verrot. Ze staan gelijk klaar om me te arresteren. Gelderland-midden discrimineert en doet aan willekeur.
Rude

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 25 nov 2006 17:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou eigen rechter gaan spelen, hem van balkon duwen ofzo of vrienden regelen en samen hem wel wat kunnen leren.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds