Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Anita V
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 jun 2007 12:10 Onderwerp: gevolgschade |
|
|
Deze zomer overweeg ik bij een groot evenement als vrijwillig 'verkeersregelaar' op te treden. Hiervoor heb ik inmiddels een korte instructie van de politie gevolgd en ik heb begrepen dat de burgemeester van de betreffende gemeente een formele aanstelling voor de duur van het evenement zal regelen.
Alle in te zetten verkeersregelaars zijn onervaren - we zullen daar werken o.l.v. een politieagent, maar deze zal niet steeds aanwezig zijn. Ik verwacht dat de kans op (incidentele) mis-communicatie tussen de 2 regelaars die op de T-splitsing staan relatief groot is. Hierdoor zouden verkeersongevallen kunnen ontstaan, die in het slechtse geval leiden tot (dodelijke) slachtoffers. Mogelijk is aantoonbaar dat dit veroorzaakt is door een fout van mij als verkeersregelaar.
De organisatie van het evenement is verzekerd voor schade die wordt veroorzaakt door vrijwilligers. Ik ga er vanuit dat hiermee de diecte schade a.g.v. een eventueel ongeluk gedekt zal zijn.
Ik heb echter begrepen dat het mogelijk is dat, tot 10 jaar na de gebeurtenis, omstanders zich via het civielrecht zouden kunnen beroepen op 'gevolgschade'. Schadeclaims die hieruit kunnen volgen blijken fors op te kunnen lopen.
Is mijn veronderstelling dat dit zou kunnen gebeuren erg hypothetisch of lijkt een dergelijke situatie enigszins realistisch? Is een dergelijke schade in te dekken via een verzekering of is dit niet mogelijk c.q. gangbaar?
met vriendelijke groet, Anita V |
|
|
|
 |
Jessse
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 28 jun 2007 14:32 Onderwerp: |
|
|
Geen zorgen maken.
Mocht de kans dat een ongeluk onstaat zich verwezenlijken, dan zal de organisatie daar op worden aangesproken. De organisatie is verzekerd voor schade veroorzaakt voor vrijwilligers, oftewel:
Zolang jij niet opzettelijk meewerkt aan het veroorzaken van het ongeluk is er niets aan het handje.  |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|