|
Auteur |
Bericht |
Ab_123
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 27 apr 2008 22:53 Onderwerp: getrouwd in "gemeenschap van goederen" |
|
|
Goedenavond beste medeforumleden,
Graag zou ik het volgende praktijkgeval aan u voorleggen.
Iemand die ik ken,laten we haar mevrouw x noemen,is ongeveer 6 en een half jaar geleden gescheiden van haar man en heeft tot op de dag van vandaag geen cent ontvangen van haar ex-man terwijl ze in "gemeenschap van goederen" getrouwd waren.
Volgens mevrouw x heeft haar ex man (na de scheiding)door een notaris laten vastleggen dat zij niets krijgt......
Mevrouw x heeft nooit iets ondertekent na haar scheiding dus volgens mijn bescheiden mening(ik ben op juridisch gebied een leek)heeft zij gewoon recht op de helft vd bezittingen echter zij heeft nooit een cent ontvangen....terwijl daar wel degelijk aanleiding voor is ivm een eigen huis dat volledig afgelost is/was....
Wie kan mij(eigenlijk mevrouw x(ik vind dat zij moet opeisen waar zij recht op heeft)op weg helpen....?
Mevrouw x vertelde mij ook nog dat zij vermoedt dat alle papieren destijds naar zijn werkgeversadres verstuurd zijn zodat zij niet goed op de hoogte kon zijn wat zich precies afspeelde.Is hier geen sprake van "dwaling" dat alsnog door de rechter vastgesteld en gehonoreerd kan worden zodat zij haar recht kan opeisen....?
Even off topic;Ik vind dit een schandalige gang van zaken die rechtgezet moet worden en heb met mevrouw x te doen vandaar mijn bezoek aan dit forum.Waarschijnlijk is er wel iemand die mij wat verder op weg kan helpen,waarvoor bij voorbaat hartelijk dank voor de genomen moeite uiteraard....
met vriendelijke groet,
Ab |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: ma 28 apr 2008 20:17 Onderwerp: |
|
|