|
Auteur |
Bericht |
kelly35
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 21:46 Onderwerp: gesloten |
|
|

Laatst aangepast door kelly35 op wo 04 aug 2010 18:45, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
Wat zou er gebeuren als je hem bij het asiel brengt en hem daar toch laat. Vastbinden aan het hek ofzo.
Als hij is gechipt komen ze niet bij jou uit maar bij je vriend.
Zou jou juridisch wat te verwijten vallen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 0:19 Onderwerp: |
|
|
ouwe sloeber schreef: | Zou jou juridisch wat te verwijten vallen? |
Wat denk je zelf...
kelly35 schreef: | Wat kan ik het beste doen????? |
Naar de gemeente om een gevonden voorwerp aan te geven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 12:07 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
kelly35 schreef: | Wat kan ik het beste doen????? |
Naar de gemeente om een gevonden voorwerp aan te geven. |
En duidelijk aangeven dat jet het gevondene (hond) niet in bewaring wilt houden. |
|
|
|
 |
kelly35
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 20:52 Onderwerp: gesloten |
|
|

Laatst aangepast door kelly35 op wo 04 aug 2010 18:45, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
theod
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 21:03 Onderwerp: |
|
|
kelly35 schreef: | Ik heb nu de dierenarts gebeld (omdat er een behandeling gepland stond) en zij wisten een nummer van iemand die dieren opvangt,deze persoon heb ik gebeld.
Ook hij wilde de hond wel,maar kon het niet omdat hij geregistreerd staat bij mijn ex en omdat er kosten er verbonden zijn en hij geen adres heeft van mijn ex om het bij hem te verhalen. Hij zou naar het politieburo en de gemeente bellen hoe te handelen. Hij zei ook dat de politie dan maar verdere stappen moest nemen omdat de zorg van de hond onder mijn ex valt en dit niet deed (dus dierenmishandeling/verwaarlozing).
Hij zou nog contact met me opnemen,dus ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.
De hond ergens aan een hek binden kan ik gewoonweg niet.
Ook al ben ik niet zo;n hondengek.....echt DAT kan ik niet.
De hond kan er immers niets aan doen. |
Was ik even vergeten maar ook jij kunt aangifte doen bij de Landelijk Inspectie Dienst van de Dieren Bescherming:
0900 - 20 21 210
http://www.inspectiedienst.dierenbescherming.nl/ |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 jul 2010 22:59 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De hond ergens aan een hek binden kan ik gewoonweg niet.
Zomaar ergens aan een hek binden bedoelde ik niet. Ik bedoelde aan het hek van het pension/asiel (dat staat er ook). Je brengt hem daar waar je hem al eerder kwijt wilde. Kunnen zij via de chip de echte eigenaar opzoeken. Bovendien komt dit op hetzelfde neer als naar de gemeente gaan en zeggen dat je het gevondene niet in bewaring wilt houden. Want waar zou de gemeente de hond laten?
Je vriend was blijkbaar niet zo gek op die hond. Als je dol bent op dat beest, dan neem je hem toch mee! of je regelt wat met jou (bijvoorbeeld een termijn afspreken). |
|
|
|
 |
theod
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 9:06 Onderwerp: |
|
|
ouwe sloeber schreef: | Quote: | De hond ergens aan een hek binden kan ik gewoonweg niet.
Zomaar ergens aan een hek binden bedoelde ik niet. Ik bedoelde aan het hek van het pension/asiel (dat staat er ook). Je brengt hem daar waar je hem al eerder kwijt wilde. Kunnen zij via de chip de echte eigenaar opzoeken. Bovendien komt dit op hetzelfde neer als naar de gemeente gaan en zeggen dat je het gevondene niet in bewaring wilt houden. Want waar zou de gemeente de hond laten?
Je vriend was blijkbaar niet zo gek op die hond. Als je dol bent op dat beest, dan neem je hem toch mee! of je regelt wat met jou (bijvoorbeeld een termijn afspreken). |
Ook al bind je hem vast binnen in het asiel, je bent strafbaar, ook al ben je de eigenaar niet.
Op het moment dat je ergens je dier vastbind om er vanaf te komen verwaarloos je het dier. |
|
|
|
 |
kelly35
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 12:53 Onderwerp: gesloten |
|
|

Laatst aangepast door kelly35 op wo 04 aug 2010 18:46, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 13:05 Onderwerp: |
|
|
kelly35 schreef: | Gemeente: Kan niet bemiddelen en opvangen vanwege het ontbreken van zijn adresgegevens.(en wilde zich hier niet in mengen [b]zeggen ze) |
Aangeven en in bewaring geven als gevonden voorwerp. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
kelly35
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 13:25 Onderwerp: gesloten |
|
|

Laatst aangepast door kelly35 op wo 04 aug 2010 18:47, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 13:31 Onderwerp: |
|
|
Het is geen truc. Jij hebt in je huis een onbeheerde zaak aangetroffen. Je hebt geen mogelijkheden om de eigenaar te lokaliseren. Ik zie niet in waarom dit geen gevonden voorwerp is. De gemeente is verplicht om gevonden voorwerpen in ontvangst te nemen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 17:06 Onderwerp: |
|
|
Laat iemand anders de hond naar het asiel brengen als zwerfhond. Klaar! |
|