Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
ADHD
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 16 sep 2010 0:21 Onderwerp: gemeente dreigt sluiting cafetaria door hangjongeren. |
|
|
In onze wijk hebben we nogal veel overlast van hangjongeren die ook behoorlijk agressief zijn door het gebruik van drugs en alcohol.
En ze gebruikten de openbare weg om hun racekunsten te vertonen op scooters,motoren en auto's.
Deze jongeren stonden vaak bij de voordeur van een cafetaria die gerund wordt door een chinees echtpaar.
Logisch is dat ze daar niet gelukkig mee zijn en hebben in het verleden regelmatig de politie gebeld die dan niet kwam opdagen. Ook hebben ze in de zaak camera's gehangen waar de politie op kon zien wat er aan de hand was.
Omdat de buurt de (hoofdzakelijk allochtone) hangjongeren zat was is er een handtekeningen aktie geweest die de cafetaria eigenaren ook ondertekend hebben.
Nu zijn er deze week vaste en mobiele camera units geplaatst door de gemeente maar het vreemde is nu dat de eigenaren van de cafetaria een brief van de gemeente hebben gekregen waarin staat dat de zaak gesloten wordt wegens "Artikel 3.2.6.1 , lid 1 onder c Algemene Plaatselijke Verordening".
Dit zou 1 maand zijn maar tijdens een gesprek zou dit nu voor onbepaalde tijd zijn volgens de eigenaar.
Wat lastig is , en ook de reden dat ik ze iig op weg wil helpen, het feit dat ze heel erg gebrekkig nederlands spreken en verstaan.
Een stukje uit de brief:
Quote: |
Door medewerkers van de politie is geconstateerd dat deze jongeren vaak geen bezoek aan uw cafetaria brengen om drank- en/of eetwaren te kopen, maar uw cafetaria gebruiken als "hangplek". Tijdens gevoerde gesprekken met bewoners, wonende in de directe omgeving van de cafetaria, blijkt dat de jeugd uw cafetaria als ontmoetingsplek ziet. U lijkt de controlle over uw horeca-inrichting volledig kwijt te zijn.
Op 13 augustus 2010 heb ik een klachtbrief ontvangen van buurtbewoners, waarin bovenstaande wordt bekrachtigd.
|
Deze klachtbrief hebben ze zelf dus ook ondertekend!!
Naast deze cafetaria is ook een kroeg waar de jongeren logisch ook staan. Maar deze eigenaar heeft geen "dreigbrief" gekregen van de gemeente.
Ze hebben hun best gedaan om de boel onder controlle te krijgen door het bellen naar de politie, het ophangen van camera's en de jongeren aangesproken op hun gedrag (waar ze een agressieve reaktie op kregen).
Meer kunnen ze volgens mij ook niet doen. Het zijn echte chineesjes dus maximaal 1,65 mtr hoog en dat maakt op 10 jongeren geen echte indruk.
Met een knuppel naar buiten gaan schiet dus ook niet op (zouden ze dat wel gedaan hebben dan hadden ze nu een ander probleem).
Nog een stukje uit de brief over de jongeren:
Quote: |
Zij maken een bedreigende indruk op passanten en vertonen opruiend gedrag te aanzien van medewerkers van de politie
|
Hoe willen die kleine chineesjes tegen de jongeren optreden als zelfs de politie zich bedreigd voelt??
Hun goede wil is er dus wel maar ze begrijpen niet wat er nu gebeurt.
Wat kan ik doen om ze te helpen?
Hoe kan ik een advokaat vinden die hun verder kan helpen? Wat voor advokaat moeten ze hebben?
Wie heeft tips en idee-en?
want dit is behoorlijk onrechtvaardig vind ik. |
|
|
|
 |
ADHD
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 sep 2010 0:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eens rustig gekeken waarom de gemeente deze beslissing heeft genomen en ik vermoed dat ze wettelijk in hun recht staan al is het sociaal niet bepaald netjes.
De cafetaria heeft een ingang en gescheiden door een muurtje een grote glazen raam.
Deze raam ligt ongeveer een 30cm dieper dan de voorgevel van het pand.
Nu gaan die jongeren precies op de kleine verhoging zitten (10cm hoog) waardoor ze dus technisch gezien binnen zitten (ook al zitten ze buiten) en dan is de uitbater verantwoordelijk voor het gedrag van "hun klanten".
Is me verontstelling correct?
Of zijn ze verantwoordelijk voor de hele stoep voor het pand? Ik zou denken dat de stoep of het gedeelte wat niet binnen de voorgevel is de verantwoording is van de gemeente.
Ook zit ik te denken voor een oplossing waarmee ze de jongeren kunnen weren. Maar of het wettelijk mag weet ik niet.
Mischien dat iemand van jullie me daar kan helpen.
Als eerste ben ik aan het denken om een zgn mosquito te plaatsen in het portiekje. Deze kan aan en uit gezet worden zodat deze alleen aan staat als er overlast is.
Mag dit wettelijk en wat moet er gedaan worden om hem te mogen plaatsen?
Dat de buren gevraagd moeten worden is logisch maar moet de gemeente en/of politie hier ook van weten?Of andere instanties? zo ja, welke?
Heeft het nut om naar het kadaster te gaan om te zien waar "hun" eigendom eindigt?
En om het "eigen gebied" zo te veranderen zodat er geen jongeren meer kunnen zitten? Bijv een hek van 1 mtr hoog om het zitten onmogelijk te maken? moet daar ook iets voor aangevraagt worden of mag je dat zomaar doen? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|