|
Auteur |
Bericht |
mackie
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 15 okt 2014 9:52 Onderwerp: gemeenschappelijk huis en internet |
|
|
Beste allen, ik heb een vraag aan jullie over een internet contract. Wij hadden met het huis een internet contract bij een provider en een telefoonlijn bij KPN. Deze telefoonlijn was nodig omdat de internet provider hiervan gebruik maakte om internet aan ons aan te kunnen bieden. In 2010 is het op mijn naam overgedragen en was derhalve verantwoordelijk voor het internet als de telefoonkabel.
Niemand in het huis, inclusief mezelf, wist dat het een vaste telefoonlijn betrof, maar we hebben hier wel al die jaren voor betaald ondanks dat niemand van ons ooit gebeld heeft en we de telefoonlijn blijkbaar ook al jaren niet meer voor het internet gebruikten (hetgeen we wel dachten). Overigens in de contractoverdracht van 2010 op mijn naam, staat wel dat het een telefoonlijn betrof, maar daar heb ik niet goed naar gekeken. We hebben vanaf 2010 ongeveer 600 euro voor deze telefoonlijn betaald waaronder ikzelf. Ongeveer 12 euro per maand en dat gedeeld door 6 personen.
Mijn vraag aan jullie is: ben ik schuldig hieraan in de zin dat mochten mijn huisgenoten gaan klagen (wat ze al hebben gedaan) en het geld dat zij hiervoor door de jaren heen hebben betaald van mij terug willen? M.a.w. moet ik hun dat geld terug betalen?
Ik heb het persoonlijk ook nooit geweten (kreeg ook geen facturen), maar het stond wel op de contractoverdracht van 2010, maar ik heb altijd gedacht dat dit nodig was voor het internet hetgeen mij toen ook door mijn voorganger werd verteld. Mijn huisgenoten hebben mij er ook nooit op gewezen behalve vorig jaar toen een van hen mij hiervan op de hoogte bracht (ik heb er toen niets mee gedaan).
Ben ik dus juridisch aansprakelijk hiervoor? Alvast bedankt!
Gr. Mackie |
|
|
|
 |
mackie
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 15 okt 2014 13:30 Onderwerp: |
|
|
Misschien een beetje een stomme vraag, maar niemand die iets weet? Bvd!
Gr. Mackie |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 15 okt 2014 23:46 Onderwerp: |
|
|
Jouw 1e alinea: we hebben al jaren een telefoonlijn, want nodig voor internet. Sinds 2010 staat ie op mijn naam.
Jouw 2e alinea: we gebruiken die telefoonlijn niet en we wisten niet dat we die hadden.
Ik snap je niet.
Jullie hebben blijkbaar ADSL. Dat gaat over een koperdraadje. Voor dat koperdraadje betaal je maandelijk iets aan KPN. Dat is normaal. In je eerste alinea begreep je dat ook. Je tweede alinea begrijp ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|