|
Auteur |
Bericht |
ted1973
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 9:53 Onderwerp: gefaseerde bouwvergunning na WABO |
|
|
Een opdrachtgever van me beschikt over een (inmiddles onherroepelijke) verleende bouwvergunning fase 1. Na 1 oktober a.s. (WABO invoering) vervalt het figuur van de gefaseerde bouwvergunning. Het overgangsrecht zegt dat verleende bouwvergunningen gelijkgesteld worden aan een omgevingsvergunning. Als ik het goed begrijp geldt dit niet voor een bouwvergunning fase 1. Is het nu dus zo dat na 1 oktober a.s. mijn opdrachtgever zijn bouwvergunning fase 1 kan weggooien tenzij hij voor die datum nog een aanvraag fase 2 indient? |
|
|
|
 |
Leon78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 154
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 11:06 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik heb begrepen zou de inwerkingtreding van de Wabo slechts gevolgen hebben indien een gefaseerde bouwaanvraag en een projectbesluit los van elkaar zijn aangevraagd. Naar mijn idee zou dit geen probleem moeten zijn, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog niet 100% 'Wabo-proof' ben.  |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 18:12 Onderwerp: |
|
|
Ik denk het niet. Ik neem aan dat in het overgangsrecht mbt invoering Wabo is opgenomen dat aanvragen ingediend vóór 1 oktober worden behandeld als bouwvergunning en na 1 oktober als omgevingsvergunning.
De datum van de aanvraag voor de bvg fase 1 is naar mijn mening bepalend voor de te voeren procedure, aangezien deze samen met de aanvraag bvg fase 2 de aanvraag voor de bouwvergunning vormt.
Wel is het zo dat de aanvraag bvg 2e fase binnen een bepaalde termijn moet worden ingediend, anders vervalt de bvg fase 1 (termijn staat ergens in de Woningwet). |
|
|
|
 |
|