|
Auteur |
Bericht |
keesvdmade
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 dec 2011 13:45 Onderwerp: geen verplichting tot betaling huurpenningen |
|
|
Op het moment dat er geen gebruik gemaakt kan worden van het gehuurde (bijvoorbeeld door brand), vervalt de verplichting tot het betalen van de huursom door de huurder aan de verhuurder. Ik kan alleen niet vinden uit welke bepaling van het BW dit volgt?
Kan iemand mij hierop wijzen? Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
LadySwitch
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 06 dec 2011 15:38 Onderwerp: |
|
|
Ingeval van brand kunnen zowel de huurder als de verhuurder de huurovereenkomst buitengerechtelijk ontbinden op grond van artikel 7:210 BW jo. artikel 6:267 BW. In dit geval is het genot namelijk geheel onmogelijk. _________________ Aim a little higher and you will reach your goal... |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 06 dec 2011 16:16 Onderwerp: Re: geen verplichting tot betaling huurpenningen |
|
|
LadySwitch schreef: | Ingeval van brand kunnen zowel de huurder als de verhuurder de huurovereenkomst buitengerechtelijk ontbinden op grond van artikel 7:210 BW jo. artikel 6:267 BW. In dit geval is het genot namelijk geheel onmogelijk. |
De vraag was niet: kan er ontbonden worden, de vraag was: uit welke wetsbepaling blijkt dat je kunt opschorten.
keesvdmade schreef: | Op het moment dat er geen gebruik gemaakt kan worden van het gehuurde (bijvoorbeeld door brand), vervalt de verplichting tot het betalen van de huursom door de huurder aan de verhuurder. Ik kan alleen niet vinden uit welke bepaling van het BW dit volgt?
Kan iemand mij hierop wijzen? Alvast bedankt! |
De bevoegdheid tot opschorting volgt uit art. 6:262 BW. |
|
|
|
 |
|