|
Auteur |
Bericht |
Anien
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 84
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 10:39 Onderwerp: geen geiser in de woning wel een factuur |
|
|
Ik woon hier nu 5 jaar zonder dat er een geiser in de woning aanwezig was. Nu blijkt dat eneco al die jaren kosten in rekening brengt voor het onderhoud van deze geiser.
Eneco wast zijn handen in onschuld en zegt dat het slechts een tussenpersoon is. Ik heb geen contract getekend met een een netleverancier of onderhoudsbedrijf .. De betaling worden verricht aan eneco.
Van welke partij kan ik nu precies het geld terug vorderen? volgens mij eneco. |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 20:06 Onderwerp: |
|
|
Je kunt het geld alleen maar terugvorderen van Eneco.
Maar wie zegt dat de vorige bewoner de huurgeiser niet heeft meegenomen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 11 aug 2012 12:54 Onderwerp: |
|
|
Van Eneco. Basis: onverschuldigde betaling. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 aug 2012 18:50 Onderwerp: |
|
|
Doe dat wel snel want de verjaring is vijf jaar. Daarna kun je nog wel verrekenen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
quilja
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 aug 2012 20:34 Onderwerp: |
|
|
Als het om een koopwoning gaat (wat ik vermoed) raad ik je aan het koopcontract er eens op na te slaan.
Mocht er sprake zijn van een huurgeiser, dan zou je het huurcontract overgenomen kunnen hebben.
Mogelijk kun je de verkoper dan nog aansprakelijk stellen. Ik ben bang dat ook hiervoor een verjaringstermijn geldt van 5 jaar.
Ik ben met een soortgelijk geval bezig geweest voor mijn ouders en later voor mijzelf (maar dan bij Essent). De goedkoopste oplossing was simpelweg de geiser afkopen. Voor mijn ouders was de afkoopsom 20 euro, voor mij 25 euro. Het verschil zat hem in de leeftijd van de geiser.
Niet de meest rechtvaardige oplossing, maar wel de goedkoopste en snelste. |
|
|
|
 |
|