|
Auteur |
Bericht |
Anien
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 84
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 10:39 Onderwerp: geen geiser in de woning wel een factuur |
|
|
Ik woon hier nu 5 jaar zonder dat er een geiser in de woning aanwezig was. Nu blijkt dat eneco al die jaren kosten in rekening brengt voor het onderhoud van deze geiser.
Eneco wast zijn handen in onschuld en zegt dat het slechts een tussenpersoon is. Ik heb geen contract getekend met een een netleverancier of onderhoudsbedrijf .. De betaling worden verricht aan eneco.
Van welke partij kan ik nu precies het geld terug vorderen? volgens mij eneco. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 11:02 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Als er inderdaad geen sprake is van een overeenkomst tussen Eneco en u, dan heeft u onverschuldigd betaald (art. 6:203 Burgerlijk Wetboek).
U kunt in dat geval uw geld terugvorderen van degene aan wie u heeft betaald, in dit geval inderdaad Eneco.
Als Eneco stelt dat wel sprake is van een overeenkomst en een incassoprocedure begint, kunt u bij het incassobureau bezwaar maken tegen de procedure.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 12:26 Onderwerp: |
|
|
De verjaringstermijn is vijf jaar. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: di 19 jun 2012 17:07 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | De verjaringstermijn is vijf jaar. |
Voor de verjaring van een vordering uit onderverschuldige betaling geldt krachtens art. 3:309 BW dat de termijn aanvangt op het moment dat zowel de schuldeiser (TS) als de schuldenaar (Eneco) met het bestaan van de vordering bekend zijn. De termijn begint dus niet al te lopen op het moment dat de onverschuldigde betaling wordt verricht. |
|
|
|
 |
|