|
Auteur |
Bericht |
ulliee
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 14 feb 2012 21:43 Onderwerp: garantie op 2e hands fiets bij fietsenwinkel |
|
|
Hallo ik heb hulp nodig!
Ik heb gister (13 februari) een 2e hands fiets gekocht. Deze was veel te duur (130euro) maar mijn andere fiets was gestolen dus moest ik iets anders hebben. Ik naar de fietsenwinkel en kocht dus deze fiets. Nu fiets ik vandaag op (14 februari) terug naar huis en blokkeert het complete achterwiel. Ik bel hun op met het verhaal en vertellen me doodleuk: ja als er op de bon staat dat je garantie hebt repareer ik het kosteloos en als er staat dat er geen garantie wordt verleent dan repareer ik de fiets wat goedkoper. Tijdens de aankoop heeft hij mij NIETS verteld over garantiebeperking en op de BON stond inderdaad dat ik geen garantie heb.
Nu mijn vraag: Kan hij dit maken? dat als mijn fiets op het meest essentiele onderdeel na slechts 1 dag na aankoop volledig kapot gaat en hij weigert dit kosteloos te repareren? of heb ik wel degelijk rechten om iets aan deze vorm van oplichterij te doen?
gr jasper uljee. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 9:36 Onderwerp: |
|
|
Ook al is het maar een "tweedehands" fiets, dan nog gaat gewoon de consumentenbescherming op en dient u naar gelang betalen te krijgen wat u mag verwachten van het gekochte object.
En blokkerend achterwiel lijkt mij in deze dan ook een een gebrek aan het gekochte die je als koper niet had hoeven te verwachten dus dient de fiets gratis hersteld te worden. |
|
|
|
 |
ulliee
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: wo 15 feb 2012 12:43 Onderwerp: |
|
|
bedankt! |
|