Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

garantie auto
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jaapio

Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2012 11:07    Onderwerp: garantie auto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 15 februari 2011 kopen wij een Toyota Avensis, bouwjaar 2006, km stand 47515 bij een door Toyota erkend reparateur.

Op deze auto zit 6 maanden bovag garantie en we krijgen er een jaar lang eurocare bij van Toyota.

Al snel blijken er een aantal zakenniet in orde te zijn. Kleine ongemakken die ook prima worden verholpen. Echter ook moeten de complete Xenon verlichting units vervangen worden. Ook dit wordt naar volle tevredenheid gedaan.

Één van de zeer irritante klachten was ook het kraken van de koppeling pedaal, cq koppelingcilinder onder het dashboard. Ook dit heb ik aan gegeven. De klacht is verholpen door middel van het inspuiten/invetten van deze koppelingcilinder.

Het duurde niet lang of het kraken kwam weer terug. Wederom heeft de garage waar ik de Avensis hebgekocht de koppelingcilinder ingespoten/ingevet. Weer niet lang hierna kraakte de koppeling weer en nu was er ook een knak te horen. Wederom de boel ingevet en het knakken verholpen door ergens een ringetje te plaatsen. Naar mijn idee een oplapmiddel maar goed het werkte.

Het kraken is nog enkele malen terug gekomen en verholpen door inpuiten/invetten.

Dan gaan we op vakantie. Ook nu weer een hoop gekraak. Een mede campinggast, een automonteur, vertrouwde het niet en adviseerde de auto te laten staan. Het is dan augustus en de garantietermijn van 6 maanden is bijna om. Aangezien ik aan de andere kant van Nederland zit kan ik niet even naar de garage rijden om het euvel te laten verhelpen. Ook zijn er enkele andere klachten bij gekomen. Rubbers die los zitten en nog wat enkele kleine dingetjes.

Ik bel vanuit de camping met m’n garage en leg hen het probleem voor. Ik vraag hun notitie te maken van de dan aanwezige klachten, waaronder ook het kraken van de koppeling. Ook attendeer ik hen erop dat de garantie termijn na twee dagen verlopen is maar dat deze klachten nog wel ondergarantie worden verholpen, wat geen probleem is. Ik krijg ook het advies de auto te laten staan en eurocare te bellen.

Er komt een monteur van eurocare en deze constateert dat er met de koppeling niks ernstigs aan de hand is maar ik wel even naar de dichts bijzijde dealer moet rijden om de koppelingcilinder onder het dashboard in te laten vetten want die klinkt droog.
Diezelfde dag nog rijden we naar een Toyota dealer in Terneuzen.

Hier leggen we aan de chef werkplaats het hele verhaal uit. Het eerste wat hij zegt is dat de koppelingcilinder vervangen moet worden zonder ook maar wat gezien te hebben. Hij verteld me dan dat dit wel eens vaker voor wilt komen (euvel) bij een Avensis type T25, welke wij hebben. De chefwerkplaats spuit het geheel, koppelingcilinder, weer in en we kunnen weer zonder gekraak op pad.

Eenmaal weer thuis zijn we weer naar onze garage gegaan. Alle klachten zijn genoteerd waaronder ook het gekraak van de koppelingcilinder. Een dag later kunnen we de auto ophalen en idd, alle kleine klachten zijn weer prima verholpen en ook geen gekraak meer.
We spreken hier over medio begin september.

Het is dan begin november als Toyota Nederland haar landelijke winter check dag houd genaamd “WinterWelkom”. Ook hier nemen wij weer aan deel en gaan hiervoor naar onze eigen garage. Als de monteur onze auto komt halen voor de wintercheck vraag ik of hij meteen de koppelingcilinder in wilt spuiten want deze kraak “alweer”.

In de tijd tussen de wintercheck en nu heb ik twee maal toe de boel laten inspuiten. Het kraken kwam steeds terug wat heel erg irritant is.

Dan ga ik het internet afstruinen op zoek naar een definitieve oplossing. Zoals die chef werkplaats in Terneuzen al zei schijnt het een euvel te zijn die alleen op te lossen is door de koppelingcilinder te vervangen.
Afgelopen zaterdag 12-2-2012 vertel ik dit hele verhaal weer aan een bevriende monteur die bij Toyota werkt. Ook nu hoor ik weer dat het een bekend euvel is en dat deze koppelingcilinder vervangen dient te worden.

Een heel verhaal en hoop data het duidelijk is.

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar de verkoper die ons deze Avensis heeft verkocht. Ik heb hem verzocht om nu de koppelingcilinder te vervangen. Daar ik van dag één dat wij de Avensis hebben geklaagd heb over deze klacht, deze klacht nooit voor 100% is opgelost heb ik gevraagd om de koppelingcilinder onder garantie te vervangen.

Of m’n garage dit gaat doen weet ik nog niet. Ik vraag me echter wel af hoe ik juridisch sta. Vandaar dat ik hier mijn vraag neer leg om toch wel op de hoogte zijn.

Zelf denk ik dat aangezien het een klacht is vanaf de dag dat we de auto hebben ontvangen, we steeds terug zijn geweest met deze klacht, ik ergens wel recht heb op gratis vervanging van de koppelingcilinder.

Graag hoor ik hier wat ik kan doen? wat m’n rechten zijn en hoe ik eea aan moet pakken zou m’n garage niet mee willen werken.

Bij voorbaat dank.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2012 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, het valt onder "garantie". Het is kennelijk een constructiefout van de auto, waarvan de autoverkoper op de hoogte was dan wel had moeten zijn. Hij heeft de plicht om dit te verhelpen.

BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2012 12:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankjewel voor je antwoord. Wink

Garage heeft inmiddels de mail wel gelezen maar nog geen reactie morgen ontvangen. We wachten geduldig af.
jaapio

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 8:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het heeft even geduurd maar wil toch graag hier neer zetten hoe eea verlopen is.

Garage heeft het onderdeel vervangen onder garantie. Laughing
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds