|
Auteur |
Bericht |
Sannio
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 18:32 Onderwerp: |
|
|
Dat is erg jammer.. In ieder geval bedankt voor alle info!  |
|
|
|
 |
John Locke
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 18:44 Onderwerp: |
|
|
Voor een volgende keer (die er hopelijk niet komt...): ik zou dan lekker het transactievoorstel aannemen, dan komt het ook niet in je 'strafblad' (of hoogstens als lichte aantekening), nu krijg je een veroordeling in je 'strafblad'.... |
|
|
|
 |
Sannio
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 sep 2010 22:59 Onderwerp: |
|
|
Het maakt niets uit of ik het transactievoorstel wel of niet had betaald, in mn strafblad komt het sowieso te staan... Het gaat namelijk om een snelheidsovertreding van boven de 30 km/pu.
Maar de rechtzaak heb ik inmiddels gehad. Ik heb aangegeven dat de genoemde auto/kenteken niet de mijne is en dat ik twijfel of ik wel zo hard heb gereden. De rechter heeft besloten onderzoek te doen. Ze gaan kijken of degene met het genoemde kenteken ook is aangehouden en hoe hard die heeft gereden enz. enz. En als ze dat hebben gedaan moet ik weer voorkomen.
Nu heb ik een vraagje. Tijdens mijn aanhouding heb ik een (electronische) kennisgeving van bekeuring gekregen. Daar staat mn kenteken wel goed op zag ik. Kunnen ze dit nog terughalen en gebruiken in de rechtzaak? |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: do 02 sep 2010 10:17 Onderwerp: Re: Sannio |
|
|
theod schreef: | Sannio schreef: | Ja ik ben inderdaad staande gehouden. Maar de gegevens zijn verkeerd overgenomen naar het proces verbaal. Misschien klopt de snelheidsovertreding ook wel niet?
Straks moet ik een bekeuring betalen die misschien wel voor iemand anders bedoeld is. Of zie ik dat verkeerd? |
Als je staande bent gehouden is het kenteken niet doorslaggevend.
Deze bekeuring is aan persoon uitgereikt en niet op kenteken.
Jij bent persoonlijk aangesproken en er is in jou bijzijn een verklaring opgemaakt waarvan jij het kopij (gele papiertje) hebt gekregen.
En als je mijn mening wilt weten is die makkelijk:
Wie zijn billen heeft gebrand moet op de blaren zitten. |
En dat noemt zich een rechtenforum!!
Sjongejonge! Het is een overtreding DIE PAS BIJ DE RECHTER na de uitspraak ook waar is! PAS DAN ben je schuldig, niet eerder
Ga gewoon naar flitsservice.nl die helpen je 20x beter dan die knakkers hier.
@ sannio: Het is geen Mulder boete dus nee ze mogen niet zomaar de boel gaan aanpassen wat wél mag met een Mulder boete |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 7:27 Onderwerp: |
|
|
Sannio schreef: | Wow, dank voor alle reacties! Ik zie dat ik een discussie heb losgepeuterd .
Ok, om te beginnen, ja ik heb te hard gereden anders ben ik ook niet staande gehouden. Maar hoe hard ik precies heb gereden weet ik niet.
Maar dat doet er ook niet toe denk ik. Ik heb dus enkel een
transactievoorstel ontvangen en deze simpelweg niet betaald en een briefje naar justitie gestuurd dat ik het niet
eens ben met hun voorstel omdat hun onzorgvuldig zijn geweest, verder heb ik daar niet in gezet welke fout er is gemaakt door hun.
Toen kwam de dagvaarding.
Dat ik "vrij-uit" zal gaan verwacht ik ook niet. Maar ik wil in ieder geval voor een (flinke) korting pleiten.
In de zogenoemde TLL staat kort samengevat dat ik te hard heb gereden in een personenauto, dus geen kenteken. (datum en weg kloppen)
Maar ik heb toendertijd het proces-verbaal opgevraagd en daar staat dus het verkeerde kenteken in, deze neem ik sowieso
mee om aan de rechter te laten zien. |
Of aannemelijk maken dat een ander zich als jou voordeed met vervalste of gestolen papieren of zeggen dat je het was en je straf ondergaan.
Eén van beiden.
Hopen op strafkorting omdat politie een foutje maakte kun je wel vergeten in dit geval. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|