|
Auteur |
Bericht |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 05 jun 2008 16:19 Onderwerp: |
|
|
Je kan wellicht ook de brochure 'Buiten aan het werk' downloaden. Die wordt in het artikel van Arentz en Woldendorp aangehaald (M en R 2005, nr. 4).
Link _________________ Mine! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: vr 06 jun 2008 19:58 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Tja. We kunnen hier een welles nietes spelletje gaan spelen natuurlijk, maar ik denk dat je er echt naast zit. Ten eerste omdat ik op dit moment zelf in gesprek ben met LNV precies over zo'n ontheffing als waar het hier om gaat. Ten tweede omdat ik het in de wet lees zoals ik het hierboven aangeef. Jouw links stellen niet iets anders. Zo zegt de provincie Groningen:
Quote: | Ontheffingen en schadebestrijding
De provincie Groningen kan ontheffing verlenen op het verbod van het verontrusten of doden van beschermde diersoorten. Dit als de schade, door dieren aangericht, niet op een andere wijze opgelost kan worden (...)
Artikel 75 van de Flora- en faunawet biedt ook de mogelijkheid voor het verlenen van ontheffing van verbodsbepalingen door het ministerie van LNV. Hierbij valt te denken aan de uitvoering van grote werken of werkzaamheden waarbij onbedoeld planten vernietigd of dieren gedood of verontrust worden. |
Zie ook deze info van het ministerie:
Quote: | In bepaalde gevallen zijn uitzonderingen mogelijk op deze verboden. Provincies kunnen ontheffing verlenen voor de bestrijding van dieren die schade toebrengen of voor het beheer van de wildstand. In alle overige gevallen kan het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) een ontheffing verlenen. |
|
Ja ik zat er naast..... |
|
|
|
 |
claudia2
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 jun 2008 23:36 Onderwerp: flora en fauna wetgeving |
|
|
Hoi,
Ik heb de gemeente geschreven en formulieren erbij gedaan en nu komt er ipv een gesloten hoorzitting een openbare op 28 julie aanstaande en gezien de reatie van mijn buren zijn ze dus niet blij met me. We gaan erheen en maken ook nog fotos van de zwaluwnesten en als het lukt van de vleermuizen en eventueel andere dieren. Alle bedankt voor juliie moeite en ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes claudia |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 07 jun 2008 0:11 Onderwerp: |
|
|
Waar gaat die hoorzitting over?
Bouwvergunning en bijbehorende vrijstelling van het bestemmingsplan? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|