|
Auteur |
Bericht |
sandman
|
Geplaatst: ma 04 okt 2004 10:04 Onderwerp: fiscaal scriptieonderwerp |
|
|
ik wil m'n scriptie gaan schrijven over een fiscaal onderwerp, maar heb geen flauw idee waarover.
zijn er hier wellicht goede ideeen?
bedankt! |
|
|
|
 |
Denise
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: ma 04 okt 2004 10:19 Onderwerp: |
|
|
Er zijn maar weinig mensen hier die fiscaal doen, waaronder ik. Ik ben alleen nog niet in de fase van de scripties... Ik heb ook nog geen idee voor een onderwerp, dus veel zal je aan mij niet hebben.
Heel misschien over het draagkrachtbeginsel in vergelijking met het degressieve tarief van box 2? Dat is het enige waar ik op dit moment op zou kunnen komen... _________________ Always look on the bright side of life...
Liefs, Miss Flash  |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: ma 04 okt 2004 10:59 Onderwerp: |
|
|
Denise schreef: | Heel misschien over het draagkrachtbeginsel in vergelijking met het degressieve tarief van box 2? | Degressieve tarief? What the hell? Nu weet ik weer waarom ik belastingrecht in de propedeuse zo verschrikkelijk vond.  |
|
|
|
 |
renetan
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 okt 2004 19:42 Onderwerp: Enkele suggesties over scriptie-onderwerpen. |
|
|
,
Beste Sandman,
Hier volgen enkele suggesties voor uw/jou scriptie-onderwerp.
- De fiscale eenheid.
- Het draagkrachtbeginsel in vergelijking met het degressieve tarief van box 2.
- Het draagkrachtbeginsel in vergelijking met het degressieve tarief van box 2 in het kader/perspectief van de fiscale eenheid.
- De fiscale eenheid in Europees verband.
- De invloed van de fiscale grondslagen van de Europese vennootschap op de Nederlandse economie.
- Zijn de fiscale gevolgen van verlaging van de Nederlandse vennootschapsbelasting tijdelijk of blijvend ? En zijn deze gevolgen positief voor onze nationale economie ?
- Bronbelasting: zegen of kwelgeest ? Analyse van de gevolgen van de invoering van de bronbelasting in Nederland.
Zomaar wat suggesties...
Groetjes.
René. _________________ Cogito Ergo Sum - René Descartes.
" De eersten zullen de laatsten zijn, en de laatsten zullen de eersten zijn. " - Jezus Christus.
Wie de mensen kent, heeft verstand. Wie zichzelf kent, is verlicht. - Lao-tse |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 09 okt 2004 10:36 Onderwerp: |
|
|
Als het goed is, is er een voorstel aanhangig om de Wet vpb per 2007 weer eens te veranderen. Misschien een onderwerp??? Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen..... _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
rene
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 12 nov 2004 1:32 Onderwerp: |
|
|
Iets waar nog weinig over is geschreven, probeer de Natuurschoonwet en verdere fiscale gevolgen.
Ook aardig onderwerp is de bewoonde waarde en successierecht n.a.v. laatste uitspraak Hof den bosch |
|
|
|
 |
Wekkel
|
Geplaatst: za 13 nov 2004 21:07 Onderwerp: Onderwerpen |
|
|
Denk ook aan:
[*]de familiestichting;
[*]samenloop art. 2 lid 2 met art. 4 BRV na HR 15-10-2004;
[*]verkoop aandelen en art. 40 Inv. Wet 1990;
[*]omzetting schulden in aandelenkapitaal;
[*]SE (Europese Vennootschap) en fiscaliteit bij zetelverplaatsing.
Niet altijd de makkelijkste onderwerpen, maar toch. |
|
|
|
 |
|