|
Auteur |
Bericht |
S.Hudson
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: do 09 apr 2009 19:43 Onderwerp: feitcode H200: Wie kan adviseren??? |
|
|
14 Maart j.l. heb ik een boete ontvangen voor rumoer *feitcode H200*.
De hond van mijn ouders waarvoor ik op dat moment zorgplicht had gekregen was door het kattenluikje gedrongen en stond buiten te blaffen om 02:45.
Nu heb ik een boete ontvangen t.w.v. 90 euro.
De hond (een cocker spaniel) is ruim 9 jaar oud en heeft nog nooit (zelfs niet als puppy) zich door het kattenluikje gedwongen. Het kattenluikje is vrij klein en de hond moet echt veel moeite hebben gedaan om zich hierdoor heen te krijgen.
Naar mijn mening moet er iemand in de tuin zijn geweest om haar zo fel te laten reageren, mocht het nou toevallig zo zijn dat wij sinds kort een cafe naast ons huis hebben die regelmatig tot 4 uur 'snachts open zijn en er een toename is geweest in inbraken in de buurt.
Mijn vraag is als volgt: Kan ik in beroep gaan tegen de boete die hierop staat zonder dit te doen via simpelweg de boete niet te betalen?
Hierbij ben ik gewezen op het feit dat ik geen houder van de hond ben maar bezitter en in dit geval zelfs dit niet omdat de hond niet mijn bezit is.
Ik zou heel graag een antwoord willen als er iemand kan helpen. Mijn vriendin die rechten studeert kon zich er nog geen wijs uit worden maar wist wel te melden dat er mogelijk ook fouten zijn gemaakt in het proces verbaal |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 09 apr 2009 21:02 Onderwerp: |
|
|
Het overtreden artikel is 431 Sr.: rumoer of burengerucht verwekken waardoor de nachtrust kan worden verstoord. Er staat inderdaad 90 euro op.
Staat er niet aangegeven of en zo ja hoe je bezwaar kunt maken/in beroep kunt gaan?
Het feit dat de hond van iemand anders is, zal niet uitmaken. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 09 apr 2009 21:11 Onderwerp: |
|
|
Vermoedelijk gaat het om een transactievoorstel. In dat geval moet je niet betalen om het voor te laten komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|