Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
biljart
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 dec 2012 18:14 Onderwerp: failliet verklaard, zwanger. Geen hulp! Wat te doen? |
|
|
Beste mensen,
Ik zit met een dringende vraag.
Mijn vriendin heeft een eenmanszaak gehad, is (persoonlijk) failliet gegaan en later bleek dat we een kindje verwachten samen.
Ik heb een eigen woning, mijn vriendin woont bij haar ouders en staat daar ook ingeschreven.
Ze slaapt twee keer in de week bij me als ik vrij ben en overdag zien we elkaar regelmatig.
Mijn vriendin is over twee maanden uitgeteld. Ze heeft gesolliciteerd maar wordt natuurlijk nu nergens aangenomen.
M'n vriendin heeft voor deze periode een aanvraag voor bijstand gedaan maar omdat wij elkaar kennelijk te vaak zien wordt dat mogelijk niet gehonoreerd.
Een eigen woning komt ze niet voor in aanmerking aangezien ze geen inkomen heeft.
Zorgverzekering loopt gewoon door.
Maar ze mag geen schulden maken wil ze in aanmerking komen voor schuldsanering.
Ik kan amper m'n hoofd boven water houden als ik de lasten van m'n vriendin erbij krijg. Ook door getouwtrek met m'n ex over de hypotheeklastenverdeling en kinderalimentatie. Heb hierover een onderwerp geopend onder "burgerlijk recht" op dit forum.
Mijn vriendin krijgt geen hulp. Maatschappelijk werk kan niets. Sociale dienst stuurt haar van het kastje naar de muur.
Pas na de bevalling kan ze weer werk zoeken.
Wat moeten we doen? Zelfs bij de sociale dienst vinden ze dit een complexe situatie.
Ideeën?
Alvast bedankt... |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|