|
Auteur |
Bericht |
marion1981
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 dec 2012 20:31 Onderwerp: |
|
|
de fnv heeft 19 okt en 12 nov brieven gestuurd naar de ex werkgever maar geen reactie. de brief die hij nu dus gekregen heeft is als volt:
geachte mevrouw, meneer,
naar aanleiding van mijn brieven de dato 29 okt en 12 nov jongstleden mocht ik geen reactie van u ontvangen. in mijn brief van 29 okt jongstleden heb ik u aangegeven dat mijn client nog loon van u tegoed heeft. Het gaat hier om:
-. 1 wachtdag teveel ingehouden bij ziekte is 103,76 euro, te verhogen met 8% vakantiegeld 8,30 bruto.
-. chauffeurspas ten onrechte ingehouden 110,67 netto.
-. scholingskosten ten onrechte ingehouden 852,80 netto.
-. vakantie-uren niet betaald, 132 uur is 1712,04 bruto te verhogen met 8% vakantiegeld 136,96 bruto.
-. niet uitebetaalde toeslag eendaagse nachtritten ad 2492,58 bruto.
-. verblijfskostenvergoeding.
namens client verzoek ik u thans - en voor zover nodig sommeer ik u - om de hiervoor opgenomen bedragen binnen 14 dagen na dagtekening van dit schrijven aan client te voldoen door middel van overmaking op het rekeningnummer van client, danwel op mijn kantoorrekening onder vermelding van het in het briefhoofd opgenomen kenmerk. u dient binnen dezelfde termijn aan mij een bevestiging van de betaling, alsmede een (afschrift van de) bruto/netto specificatie toe te sturen.
blijft u in gebreke, dan maakt client tevens aanspraak op de wettelijke verhoging, de wettelijke rente en de buitengerechtelijke incassokosten. ik zal client dan adviseren zich direct, zonder nadere voorafgaande waarschuwing, tot de rechter te wenden. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 12 dec 2012 10:15 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp niet dat FNV niet al gelijk aanspraak maakt op de wettelijke verhoging. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marion1981
|
Geplaatst: wo 12 dec 2012 12:43 Onderwerp: |
|
|
?? Wij zijn er helemaal niet in thuis...... maar als het goed is krijg ik vandaag weer een brief van de fnv. Vandaag is de laatste dag dat hij kan betalen....maar dat doet ie niet. Hij probeert alles om eronderuit te komen. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 dec 2012 17:17 Onderwerp: |
|
|
De wettelijke vertragingsschadevergoeding bij te laat betalen van loon gaat al lopen vanaf de derde dag, zie art. 7:625 BW. FNV kan dus al vertragingsschadevergoeding vorderen. |
|
|
|
 |
marion1981
|
Geplaatst: wo 12 dec 2012 17:55 Onderwerp: |
|
|
nou brief van fnv binnen. zeer teleurstellend!!! de ex werkgever erkent dat er een wachtdag teveel is ingehouden, deze betaald hij terug. studiekosten heeft hij geen subsidie voor ontvangen dus misschien dat we van 1 cursus terug kunnen krijgen....misschien. maar dat is 231 euro ipv 856....
hij blijft volhouden dat veghel de standplaats was, maar dat was st.oedenrode, maar dat staat nergens op papier......
en hij doet alsof mijn man nooit nachten gereden heeft!!!!!!! hij deed niks anders, alleen de laatste korte periode wat minder.
Hij deed veilingwerk en dat is nachtwerk!!
We moeten het kunnen aantonen, maar als mijn man zijn uren uit ging lezen hield zijn baas de urenlijsten......heel slim van hem!!!
Die zijn dus in zijn bezit......
al met al zie ik het nu dus toch gebeuren dat wij niet gaan krijgen waar we recht op hebben!!!!
de andere ex collega's die tegen de ex werkgever bezig zijn zijn ook boos.
Onvoorstelbaar dat zo'n oplichter hier gewoon mee weg komt!!!!!!! |
|
|
|
 |
marion1981
|
Geplaatst: do 13 dec 2012 17:20 Onderwerp: |
|
|
kan de fnv de urenlijsten opvragen/eisen bij de ex werkgever? |