|
Auteur |
Bericht |
Jewel
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 jul 2010 20:12 Onderwerp: ex brengt bedrag in mindering op de kinderalimentatie |
|
|
De kinderrechter heeft besloten dat ex kinderalimentatie met terugwerkende kracht van 10 maanden moet terugbetalen. Nu heeft ex een akkefietje met zijn stiefdochter (mijn dochter van 24 jaar). Zij heeft geld geleend van ex, die zij nog niet terug kan betalen. Ex heeft de schuld van mijn dochter ongevraagd afgehouden van die 10 maanden achterstand op de kinderalimentatie van onze dochter van 14 jaar.
Dat kan toch niet?
Ex beweert dat dochterlief (zijn stiefdochter) de openstaande vordering met mij moet regelen en terugbetalen. Hij is nu verzekerd van zijn geld.
Natuurlijk zal ik mijn dochter financieel helpen met deze schuld, maar het gaat om het principe. Hij kan dit toch niet zomaar doen? |
|
|
|
 |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 10:19 Onderwerp: |
|
|
Met Kinderalimentatie mag niet verekend worden, mits de rechter hierover een uitspraak heeft gedaan. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 10:34 Onderwerp: |
|
|
Dat heeft de rechter niet gedaan. Meneer heeft dit op eigen houtje besloten en gedaan. |
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 12:31 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kan en mag hij dat niet verrekenen met de K.A. Jij hebt toch niks te maken met het feit dat jouw ex een lening heeft open staan bij zijn (meerderjarige) stiefdochter?
Groet,
Gucci |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 13:34 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij ook. Maar wat is nu de volgende stap. Ex heeft een gedeelte achterstallig kinderalimentatie al betaald minus datgene wat hij ingehouden heeft.
Er is een officiële beschikking van de rechtbank waarin staat dat hij vanaf 1 oktober 2009 450,00 kinderalimentatie jegens zijn minderjarige dochter moet betalen. Hij heeft 1.157,00 ingehouden. De rest heeft hij betaald.
Kan ik meteen naar een deurwaarder gaan of moet het eerst weer via de advocaat (waarvan ik dacht dat ik ermee klaar was) of moet ik contact opnemen met het LBIO? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 13:37 Onderwerp: |
|
|
Je kunt direct de deurwaarder inschakelen, of de inning in handen geven van het LBIO.
Of beter, maak aan je ex duidelijk dat je dit zult doen als hij niet onmiddellijk betaalt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 13:57 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ex al schriftelijk medegedeeld, dat dit niet comme il faut is en dat ik een deurwaarder zal inschakelen.
Kreeg antwoord terug dat hij niet van plan is dat bedrag terug te storten, maar dat mijn dochter het maar met mij moet verrekenen, want nu is hij verzekerd van het feit dat hij het geld terug heeft.
Ik kom nooit van die vent af!!! Dacht dat de kinderalimentatiebepaling het laatste is geweest, maar nee hoor, nu flikt hij mij dat weer.
Ik heb nog nooit persoonlijk een deurwaarder ingeschakeld, maar weet iemand hoe lang dit geintje nu weer zou kunnen duren alvorens er geïncasseerd kan worden? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 14:42 Onderwerp: |
|
|
Het LBIO inschakelen is waarschijnlijk eenvoudiger (maar ik heb hier geen ervaring mee). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 20:49 Onderwerp: |
|
|
Nu wordt het nog mooier. Ex heeft vandaag een specificatie gestuurd hoe hij aan dat bedrag komt wat hij ingehouden heeft.
Bij dat bedrag zit ook nog een bedrag in wat ik, volgens hem, aan hem verschuldigt ben vanaf 1 oktober 2009.
Een t-mobile abonnement, die hij zelf met mijn jongste dochter heeft afgesloten. Voorheen had zij een prepaid. Ik heb er nooit voor getekend.
2 verzekeringen die hij zichzelf bij Dixon heeft aangesmeerd bij het kopen van een fotocamera en een nintendo DS. Ook hier is mijn mening nooit voor gevraagd.
Een verzekeringsfonds voor mijn jongste dochter, waar ik schriftelijk heb staan dat hij dat zou betalen.
En de helft van de schoolkamp in mei jl., hij gunde haar zo dat kamp en wilde wel de helft betalen.
Nu zou ik hem die bedragen met terugwerkende kracht terug moeten betalen. Bij de rechtbank heeft hij geen woord hierover gerept. Zelfs toen de kinderrechter hem vroeg waarom hij per 1 oktober 2009 geen enig vorm van financiële bijstand voor zijn dochter betaalde. Had hij toen alleen maar geantwoord: "de laatste keer dat ik haar zag, zag zij er niet ondervoed of slechtgekleed uit". De kinderrechter was duidelijk niet erg gecharmeerd van hem.
Ik begrijp best dat deze kinderalimentatie alles omvattend is en dat ik enkele dingen van wat hierboven vermeld moet betalen, maar niet voor dingen waarvoor ik niet getekend heb of toestemming voor heb gegeven.
Straks verlangt hij nog het geld terug voor haar verjaardagskado of overgangskado.
Maar mag dit allemaal? Ook met terugwerkende kracht? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 21:03 Onderwerp: |
|
|
Het antwoord is al gegeven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Joey26
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 22:16 Onderwerp: |
|
|
LBIO pagina op internet.
Zaak aanvragen via internet (formulier invullen) de rest komt thuis.
Originele beschikking van de kinderalimentatie opvragen bij advocaat en meesturen naar het LBIO.
Binnen twee a drie weken is het prijs en zal de LBIO uw ex vorderen zijn plicht te voldoen.
No problem, is gratis. |
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 23:41 Onderwerp: |
|
|
Jewel, laat je niet opfokken door je ex; dat maakt het voor hem alleen maar leuker.
Ga stappen ondernemen zoals al eerder is geschreven!
Groet,
Gucci |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 5:46 Onderwerp: |
|
|
Er zijn speciale forums met o.m. talloze verhalen over wangedrag van ex-en, o.m. dit. |
|
|
|
 |
Jewel
|
Geplaatst: di 06 jul 2010 10:35 Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben gelijk. Ik laat mij teveel opfokken door die vent.
Ik heb de stappen al genomen via de gerechtsdeurwaarder. Hij zal binnen 5 dagen moeten betalen.
Volgens mijn advocaat, moet hij maar, als hij vindt dat hij nog iets van mij te vorderen heeft, een procedure aanspannen.
Dank jullie wel voor die laatste zet. |
|
|
|
 |
Onwetend
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 jul 2010 10:10 Onderwerp: |
|
|
Ik zou gewoon het LBIO inschakelen. Deze gaan over de kinderalimentatie. Je hoeft alleen de beschikking van de rechtbank (hoogte vastgestelde kinderalimentatie) te laten zien en een overzicht van de al gedane betalingen.
Je ex moet de kosten van het LBIO ook nog eens gaan betalen. Dit zal hij ook niet fijn gaan vinden. Wanneer hij domweg niet betaald gaan ze op een gegeven moment over op loonbeslag. Je krijgt dus je geld.
De eerst volgende keer dat hij weer niet (of te weinig) betaald, gelijk weer het LBIO inschakelen.
Het LBIO neemt voor jou de stress en contact met ex hierover uit handen. |
|
|
|
 |
|