|
Auteur |
Bericht |
countryboy
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 dec 2007 15:38 Onderwerp: erfrecht ja of nee |
|
|
Hallo mensen
Vijf jaar geleden heeft mijn moeder mijn jongste broer geld geleend en schriftelijk op papier heeft vastgelegd dat hij deze moet terug betalen.
Nu heeft ze mijn broer gevraagd om nu het geld terug te storten.
Hij zei dat hij zelf geen geld meer heeft. En hij via e-mail heeft bevestigt dat hij nu alle contact breekt met de familie.
Mijn vraag is kan hij nog recht heeft i.v.m testament.
bijv. het aanvechten want mijn moeder zegt dat hij eerst dat geld moet terugstortten voor hij iets krijgt.Mijn moeder heeft een clausule ingebouwt i.v.m. scheiding dat de aangetrouwde niets krijgt alleen haar eigen kinderen. Moet ze een zelf een verklaring maken en ondertekenen dat hij geen recht heeft op de testament of naar de notaris?
Ze zit namelijk in een verzorgingstehuis. en welke mogelijkheden zijn er nog i.v.m. testament |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 dec 2007 16:23 Onderwerp: |
|
|
In haar testament kan ze vastleggen wie wat erft. Als ze haar zoon wil onterven, zal ze een nieuw testament moeten laten opmaken. Daarvoor moet ze naar een notaris, of misschien kan een notaris naar haar komen.
Na onterving kan de zoon nog wel een beroep doen op zijn legitieme portie. Dat is ongeveer de helft van waar hij zonder testament recht op zou hebben. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|