|
Auteur |
Bericht |
mikkesje
Leeftijd: 76 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 02 nov 2011 20:31 Onderwerp: erfenis en stiefmoeder |
|
|
Geacht forum ik heb te maken met eenstiefmoeder,die alles erft.Ik probeer met het uitstellen van de keuze ontrent acceptatie van de erfenis haar zover te krijgen dat ze me afkoopt voor mijn erfdeel.Kent de wet sancties en zo ja wanneer lukt het haar me te dwingen? Michael tas |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 02 nov 2011 22:04 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp is uw vader opnieuw getrouwd, nu overleden, en erft zijn huidige partner alles.
Bent u onterft, of is er "alleen" sprake van een "langstlevende" ? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 02 nov 2011 22:13 Onderwerp: |
|
|
De omstandigheden van TS's vader zijn ook wel relevant, met name rond de tijd wanneer zijn laatste testament is opgemaakt. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
mikkesje
Leeftijd: 76 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 03 nov 2011 0:39 Onderwerp: |
|
|
alleen een langstlevende ben niet onterfd ik wil uit zien te vissen hoe je zo lang mogelijk de afwerking kunt tegenhouden...overigens bedankt voor uw reactie michael |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 03 nov 2011 2:28 Onderwerp: |
|
|
mikkesje schreef: | alleen een langstlevende ben niet onterfd ik wil uit zien te vissen hoe je zo lang mogelijk de afwerking kunt tegenhouden...overigens bedankt voor uw reactie michael |
Zie art. 4:192 BW. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|