nathalie1d571
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 jul 2010 14:28 Onderwerp: erfafscheiding |
|
|
Mijn buren en ik hebben gesproken over de schutting die op de erfafscheiding staat (neem ik aan). Ik heb dit huis 7 jaar geleden gekocht en zij hebben aan hun woonkamer een uitbouw gebouwd, die volgens de vorige bewoner van mijn woning op de erfafscheiding is gebouwd met haar toestemming. De schutting staat daar precies op, dus ook op de erfafscheiding. Ik weet dat dit de schutting mandelig maakt, hetgeen prima is, ware het niet, dat zij een dure schutting willen plaatsen. Hetgeen ik financieel misschien niet kan veroorloven. Hoe is dat in de wet geregeld ? Is er een bedrag dat redelijk wordt beschouwd als maximaal opeisbaar in geval van mandeligheid ?
En punt 2. Hetgeen wat mij eigenlijk echt dwars zit...De buurman gaf aan dat hij de schutting zelf gaat plaatsen en dat ik daar dus ook voor moet betalen !! Hij wil zelf de schutting plaatsen en dat gaat niet alleen dus heeft hij een vriend die dan komt helpen etc. Ik heb dus geen zin om mijn buurman en vriend te betalen omdat hij de schutting zelf wil plaatsen. Kan hij mij wel daartoe dwingen? En zo nee, hoe kan ik dit brengen zonder een conflict te krijgen. Ik gaf al aan dat we de klus op werkspot zouden kunnen plaatsen, maar aan hun reactie te merken vonden ze dat niet zo leuk... |
|