|
|
| Auteur |
Bericht |
hebikdat
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 mei 2010 12:58 Onderwerp: eerste voorstel beeindigingsovereenkomst |
|
|
beste forumleden
sind 9 maanden heb ik een probleem met mijn (ex) direct leidinggevende hij heeft mij mondeling een nieuwe hogere functie gegeven en mondeling toegezegd dat hij ook mij salaris daaraan aan zou gaan passen.
echter na een aantal maanden (±6) vragen naar het salaris kwam hij nog steeds niet over de brug.
zijn antwoordt was een onaangekondigd gesprek met het hoofd p&o erbij waarbij mij werd verteld dat ik een mondelinge afspraak met hem zou hebben voor een proefperiode van een jaar, en dat ik met onmidddelijke ingang weer in mijn oude functie geplaatst werd.
(bleek achteraf vooropgezet spel ivm tijdelijke reorganisatie)
hier is echter niets van waar, nu zou ik afgelopen week weer een gesprek hebben echter dit gesprek werd alleen een onemanshow van de directeur die mij simpelweg meedeelde dat hij het contract wilde ontbinden en dat er een voorstel zou volgen, en ik mocht weer gaan.
dat was in het kort het voorafgaande, nu heb ik een aanbieding gehad van €7500.- bruto, en een beeindiging zonder tussenkomst van de rechter op neutrale gronden.
ik heb 6 jaar bij deze baas gewerkt 2 foutloze functioneringsgesprekken gehad en verdiende ongeveer €3200.- bruto (ex €5500.-netto vak geld)
mijn vragen zijn;
op wat voor bedrag zou het in de werkelijkheid uit moeten komen?
kan ik eisen dat zij mijn salaris doorbetalen totdat ik een nieuwe baan heb?
kan ik nog iets eisen mbt inkomstenderving mocht mijn nieuwe baan minder betalen? |
|
|
|
|
 |
ilonka
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 0:05 Onderwerp: |
|
|
Ik zou hier niet op ingaan. Welke motivatie geeft de directeur op dat ze de ao willen ontbinden? Als ze dan van je af willen laten ze dan maar proberen je te ontslaan met toestemming van het UWV of de kantonrechter.
De hoogte van een ontslagvergoeding is ook afhankelijk van je leeftijd: jaarsalaris x aantal jaren i.d. (eventueel gecorrigeerd door de leefijd) x correctiefactor |
|
|
|
|
 |
hebikdat
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 15:39 Onderwerp: |
|
|
zijn motivatie is/was de bereikbaarheid voor en na werktijd, en mijn houding jegens mijn collega's.
de verstandhouding met mijn collega's is uitstekend (ook namens mijn collega's) en voor de bereikbaarheid voor en na werktijd weigeren ze te betalen ondanks dat er een hele duidelijke regeling in de cao staat.
ik ben 38 jaar en werk 6 jaar bij deze baas |
|
|
|
|
 |
Justsaar
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 19:50 Onderwerp: |
|
|
| ilonka schreef: | Ik zou hier niet op ingaan. Welke motivatie geeft de directeur op dat ze de ao willen ontbinden? Als ze dan van je af willen laten ze dan maar proberen je te ontslaan met toestemming van het UWV of de kantonrechter.
De hoogte van een ontslagvergoeding is ook afhankelijk van je leeftijd: jaarsalaris x aantal jaren i.d. (eventueel gecorrigeerd door de leefijd) x correctiefactor |
kantonrechtersforumule is dienstjaren × bruto maandslarais, alleen de vaste componenten × de correctie factor
de dienstjaren is 6 en er geldt een weginsfactor van 1 omdat de TS boven de 35 is.
correct me if I'm wrong  |
|
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 mei 2010 23:40 Onderwerp: |
|
|
De dienstjaren moeten nog worden gewogen, rekening houdende met afrondingsproblematiek.
Op rechtspraak.nl (zoeken op kantonrechtersformule) staat in het dossier 'kantonrechtersformule' onderaan de website een mooi programma om berekeningen te maken. Dat maakt het makkelijk
Notabene
Als je bij jezelf te rade gaat en geen enkele goede motivatie zijdens de werkgever kunt bedenken waarom ontslag geëigend zou zijn, zou ik het er op aan laten komen. Zonder gegronde reden zal er geen mogelijkheid zijn een ontslag - zonder jouw medewerking - rechtsgeldig te effectueren. Bedenk wel dat je alsdan een nare periode in het vooruitzicht hebt. Met dergelijk vooruitzicht is het wellicht fijner om een regeling overeen te komen, mits je een nieuwe baan kunt krijgen. In voorkomend geval is het huidige aanbod echter te mager. |
|
|
|
|
 |
hebikdat
|
Geplaatst: do 20 mei 2010 16:07 Onderwerp: |
|
|
als ik de kantonrechtersberekening toepas kom ik afhankelijk van het wel/niet meerekenen van reisuren en vakantiegeld rond de €17.500 uit.
mag ik aanemen dat dat dan bruto is en daar nog zo'n derde vanaf gaat? |
|
|
|
|
 |
ilonka
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 20 mei 2010 23:53 Onderwerp: |
|
|
| Afhankelijk van het bijzonder tarief waaronder je valt. Als je inkomen rond modaal is, zal dat 42% zijn wat naar de belasting gaat. |
|
|
|
|
 |
hebikdat
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 9:35 Onderwerp: eindelijk een knappe oplossing |
|
|
ik wilde jullie graag toch nog even laten weten dat ik er na veel over en weer gepingpong eruit ben gekomen met de werkgever.
het eindresultaat is nog 2 maanden doorbetalen van mijn salaris en daarna een vergoeding van € 30.000
allen bedankt voor de informatie via dit reuze handige forum
hebikdat....jaaaaaikhebhet  |
|
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 9:45 Onderwerp: |
|
|
Hoe zit het dan met het salariscomponent na promotie?
| Quote: | | heeft mij mondeling een nieuwe hogere functie gegeven en mondeling toegezegd dat hij ook mij salaris daaraan aan zou gaan passen. |
|
|
|
|
|
 |
hebikdat
|
Geplaatst: za 24 jul 2010 13:42 Onderwerp: |
|
|
geen aanpassing, het salaris is hetzelfde gebeleven
de (ontslag)vergoeding daarintegen is een stuk hoger geworden |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 26 jul 2010 11:16 Onderwerp: |
|
|
Als jij € 17.500 berekend had en er wordt € 30.000 betaald, dan heeft jouw werkgever zich waarschijnlijk advisreen door iemand die gerekend heeft met de OUDE kantonrechtersformule.
Op het eerste gezicht dus een goede deal!
Succes met de zoektocht naar een nieuwe functie! |
|
|
|
|
 |
|
|