Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 04 jan 2026 7:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

eerste voorstel beeindigingsovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hebikdat

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: di 18 mei 2010 12:58    Onderwerp: eerste voorstel beeindigingsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste forumleden

sind 9 maanden heb ik een probleem met mijn (ex) direct leidinggevende hij heeft mij mondeling een nieuwe hogere functie gegeven en mondeling toegezegd dat hij ook mij salaris daaraan aan zou gaan passen.

echter na een aantal maanden (±6) vragen naar het salaris kwam hij nog steeds niet over de brug.
zijn antwoordt was een onaangekondigd gesprek met het hoofd p&o erbij waarbij mij werd verteld dat ik een mondelinge afspraak met hem zou hebben voor een proefperiode van een jaar, en dat ik met onmidddelijke ingang weer in mijn oude functie geplaatst werd.
(bleek achteraf vooropgezet spel ivm tijdelijke reorganisatie)

hier is echter niets van waar, nu zou ik afgelopen week weer een gesprek hebben echter dit gesprek werd alleen een onemanshow van de directeur die mij simpelweg meedeelde dat hij het contract wilde ontbinden en dat er een voorstel zou volgen, en ik mocht weer gaan.

dat was in het kort het voorafgaande, nu heb ik een aanbieding gehad van €7500.- bruto, en een beeindiging zonder tussenkomst van de rechter op neutrale gronden.

ik heb 6 jaar bij deze baas gewerkt 2 foutloze functioneringsgesprekken gehad en verdiende ongeveer €3200.- bruto (ex €5500.-netto vak geld)

mijn vragen zijn;
op wat voor bedrag zou het in de werkelijkheid uit moeten komen?
kan ik eisen dat zij mijn salaris doorbetalen totdat ik een nieuwe baan heb?
kan ik nog iets eisen mbt inkomstenderving mocht mijn nieuwe baan minder betalen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ilonka

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 0:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou hier niet op ingaan. Welke motivatie geeft de directeur op dat ze de ao willen ontbinden? Als ze dan van je af willen laten ze dan maar proberen je te ontslaan met toestemming van het UWV of de kantonrechter.
De hoogte van een ontslagvergoeding is ook afhankelijk van je leeftijd: jaarsalaris x aantal jaren i.d. (eventueel gecorrigeerd door de leefijd) x correctiefactor
hebikdat

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zijn motivatie is/was de bereikbaarheid voor en na werktijd, en mijn houding jegens mijn collega's.

de verstandhouding met mijn collega's is uitstekend (ook namens mijn collega's) en voor de bereikbaarheid voor en na werktijd weigeren ze te betalen ondanks dat er een hele duidelijke regeling in de cao staat.

ik ben 38 jaar en werk 6 jaar bij deze baas
Justsaar

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 19:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ilonka schreef:
Ik zou hier niet op ingaan. Welke motivatie geeft de directeur op dat ze de ao willen ontbinden? Als ze dan van je af willen laten ze dan maar proberen je te ontslaan met toestemming van het UWV of de kantonrechter.
De hoogte van een ontslagvergoeding is ook afhankelijk van je leeftijd: jaarsalaris x aantal jaren i.d. (eventueel gecorrigeerd door de leefijd) x correctiefactor

kantonrechtersforumule is dienstjaren × bruto maandslarais, alleen de vaste componenten × de correctie factor

de dienstjaren is 6 en er geldt een weginsfactor van 1 omdat de TS boven de 35 is.

correct me if I'm wrong Wink
IDH

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 19 mei 2010 23:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De dienstjaren moeten nog worden gewogen, rekening houdende met afrondingsproblematiek.

Op rechtspraak.nl (zoeken op kantonrechtersformule) staat in het dossier 'kantonrechtersformule' onderaan de website een mooi programma om berekeningen te maken. Dat maakt het makkelijk Wink

Notabene

Als je bij jezelf te rade gaat en geen enkele goede motivatie zijdens de werkgever kunt bedenken waarom ontslag geëigend zou zijn, zou ik het er op aan laten komen. Zonder gegronde reden zal er geen mogelijkheid zijn een ontslag - zonder jouw medewerking - rechtsgeldig te effectueren. Bedenk wel dat je alsdan een nare periode in het vooruitzicht hebt. Met dergelijk vooruitzicht is het wellicht fijner om een regeling overeen te komen, mits je een nieuwe baan kunt krijgen. In voorkomend geval is het huidige aanbod echter te mager.
hebikdat

BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010 16:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als ik de kantonrechtersberekening toepas kom ik afhankelijk van het wel/niet meerekenen van reisuren en vakantiegeld rond de €17.500 uit.

mag ik aanemen dat dat dan bruto is en daar nog zo'n derde vanaf gaat?
ilonka

Leeftijd: 71
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010 23:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Afhankelijk van het bijzonder tarief waaronder je valt. Als je inkomen rond modaal is, zal dat 42% zijn wat naar de belasting gaat.
hebikdat

BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010 9:35    Onderwerp: eindelijk een knappe oplossing Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wilde jullie graag toch nog even laten weten dat ik er na veel over en weer gepingpong eruit ben gekomen met de werkgever.
het eindresultaat is nog 2 maanden doorbetalen van mijn salaris en daarna een vergoeding van € 30.000

allen bedankt voor de informatie via dit reuze handige forum

hebikdat....jaaaaaikhebhet Very Happy
PcDealer

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe zit het dan met het salariscomponent na promotie?
Quote:
heeft mij mondeling een nieuwe hogere functie gegeven en mondeling toegezegd dat hij ook mij salaris daaraan aan zou gaan passen.
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
hebikdat

BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

geen aanpassing, het salaris is hetzelfde gebeleven
de (ontslag)vergoeding daarintegen is een stuk hoger geworden
DENNIS79

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 26 jul 2010 11:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij € 17.500 berekend had en er wordt € 30.000 betaald, dan heeft jouw werkgever zich waarschijnlijk advisreen door iemand die gerekend heeft met de OUDE kantonrechtersformule.

Op het eerste gezicht dus een goede deal!

Succes met de zoektocht naar een nieuwe functie!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds