|
Auteur |
Bericht |
lola12
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 11:48 Onderwerp: eerst vaststellen omgangsregeling voordat kort geding |
|
|
Als er nog nooit een omgangsregeling is vastgesteld, moet er dat als je een voorlopige voorziening wil aanvragen (w.b. omgangsregeling) een omgangsregeling eerst vastgesteld worden bij de rechtbank (jeugdzaken)? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 12:26 Onderwerp: |
|
|
Het idee van een kort geding / voorlopige voorziening is dat er snel maatregelen kunnen worden genomen. Het lijkt mij daarom dat je in kort geding een (voorlopige) omgangsregeling kunt vragen die zal gelden in afwachting van de bodemprocedure. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 18:33 Onderwerp: |
|
|
betreft dit een omgang tussen ouder en kind? na echtscheiding of na verbreking gewone relatie? is het een ouder met of zonder gezag? hoe oud is het kind?
als er nog nooit omgang geweest is, lijkt me niet dat er snel spoed aangenomen wordt (een binnengekomen vv wordt binnen 3 weken op zitting behandeld).
dus gewoon een bodemzaak op een gezag/omgang zitting?
of bedoel je een kort geding ivm nakoming omgangsregeling? (je titel is een beetje vaag geformuleerd) dan moet er wel al iets vastgelegd liggen.. |
|
|
|
 |
lola12
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 19:03 Onderwerp: |
|
|
Tijdens scheiding was helemaal geen omgangsregeling vastgesteld en ik had eenhoofdig gezag gevraagd. Mijn ex wilde toen namelijk terug naar Egypte. Dus het werd ook verstekvonnis.
Volgens zijn advocaat was er geregeld contact tussen vader en kind. Vorige week kreeg ik een brief van zijn advocaat dat zij in hoger beroep gaat tegen omgang en gezag. |
|
|
|
 |
lola12
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 19:04 Onderwerp: |
|
|
kind is trouwens nog een baby. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 19:12 Onderwerp: |
|
|
Als de ex in beroep gaat tegen omgang, is er blijkbaar wel een omgangsregeling vastgesteld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
lola12
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 19:48 Onderwerp: |
|
|
Sorry, ik bedoel hoger beroep tegen de voorwaarden van de scheiding (omgangsregeling en gezag). Omgangsregeling werd niet genoemd in scheiding omdat ex naar buitenland zou gaan |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 20:02 Onderwerp: |
|
|
lola12 schreef: | Sorry, ik bedoel hoger beroep tegen de voorwaarden van de scheiding (omgangsregeling en gezag). Omgangsregeling werd niet genoemd in scheiding omdat ex naar buitenland zou gaan |
Sorry, maar wat bedoel je nou? Hier schrijf je toch echt hoger beroep tegen de voorwaarden van de scheiding (omgangsregeling en gezag).
Een ellenlang verhaal vol details is niet nodig, maar een korte weergave van de tot nu toe gevolgde procedures, waaruit onder meer blijkt wie er mogelijk een voorlopige voorziening voor een omgangsregeling gaat aanvragen en waarom, dat lijkt me wel handig.
edit: ik zie dat sietske1980 er wat meer van begrepen heeft. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet.
Laatst aangepast door bona fides op zo 29 jun 2008 20:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 20:05 Onderwerp: |
|
|
Maar als ik het goed begrijp heeft je ex geen verweer gevoerd bij de echtscheiding en is toen bij een verstekbeschikking eenhoofdig gezag uitgesproken? Dat lijkt me nogal wat, want dan is er dus geen zitting geweest en heeft de rechtbank op basis van alleen jouw kant op papier de belangen van het kind beoordeeld. Dan snap ik wel dat een advocaat adviseert in appel te gaan.
Als hij in appel gaat en er is nog nooit door de rechtbank geoordeeld over omgang dan lijkt me dat dat punt ter beoordeling wordt terug verwezen naar de rechtbank. |
|
|
|
 |
lola12
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 20:09 Onderwerp: |
|
|
Klopt zo is het dus gegaan. Maar hij had zich bedacht en wil nu wel omgangsregeling. Wordt dit dan een kort geding? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 29 jun 2008 20:46 Onderwerp: |
|
|
lola12 schreef: | Klopt zo is het dus gegaan. Maar hij had zich bedacht en wil nu wel omgangsregeling. Wordt dit dan een kort geding? |
Nee, dat wordt een hoger beroep.
Tenzij hij nu van zijn kind wordt afgehouden en via een kort geding op korte termijn omgang wil afdwingen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|