Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 mrt 2011 16:56 Onderwerp: duurzame ontwrichting |
|
|
Ik heb hier in hetr archief gelezen over het kunnen ophouden van een scheiding van 1 van de partners.
'Ik ben al 7 jaar weg bij een man die alcoholist is.
Mijn ex word in 2012 65 jaar. Ik heb een paar maanden terug een advocaat in de arm genomen.
Dat ik dit niet eerder heb gedaan doet er nu even niet toe.
Hij zegt als je een gedeelte van het pensioen wil ontvangen via de instantie (inplaats van het te ontvangen van mijn ex) moet je nu wel de echtscheiding aanvragen, want je weet nooit hoe lang hij het op kan houden.
Ik heb de advocaat toe gezegd begint u dan maar meteen met het convenant. Echter na steeds bellen heeft ie nog niets gedaan.
Ik vind dit raar, omdat hij me zelf gewaarshcuwd heeft. Ik krijg het nu benauwd, omdat ik niet afhankelijk wil zijn vasn mn ex met betrekking tot de pensioensverdeling.
In het archief lees ik dat duurzame ontwrichting ( ik leef al 7 jaar alleen zonder enig contact met hem) genoeg is voor een snelle scheiding ook als wil mn ex niet tekenen om de zaak op te houden.
Kan ik hier een antwoord op krijgen?
Vr gr
Do |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 22 mrt 2011 12:26 Onderwerp: |
|
|
Als je echtgenoot een bekend adres heeft, dan kan je advocaat uittreksels uit het gba opvragen en daarnaast een huwelijksakte en vervolgens een echtscheidingsverzoek indienen bij de rechtbank. Daarna laat je dat verzoek betekenen aan je man door een deurwaarder en dan krijgt hij een periode om verweer te voeren.
Dus: spreek je advocaat hierop aan. En als je er geen goed gevoel bij hebt, dan vraag je elders een second opinion. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|