|
|
| Auteur |
Bericht |
Ad augusta per angusta
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 19:47 Onderwerp: duur arbeidsovereenkomst |
|
|
Hallo, zou iemand zijn licht willen laten schijnen over deze vraag?
Meneer A treedt op 1 januari 1986 in dienst bij werkgever B.
meneer A neemt na een aantal jaren ontslag. Hij werkt tot 1 januari 2000 en heeft nog vakantiedagen die hij opneemt en niet in 1 keer uit laat betalen. Hij krijgt dus nog gewoon in januari zijn salaris uitgekeerd van werkgever B. Uiteindelijk eindigt zijn arbeidsovereenkomst op 1 februari 2000.
Hij gaat werken voor werkgever C en start op 15 januari 2000
Echter: werkgever B koopt het bedrijf werkgever C voor 1-2-2000.
Vele jaren verstrijken.
Nu vraagt meneer A zich af wanneer zijn 25-jarig ambtsjubileum is??
is dit op 1-1-2011??
Zijn werkgever, B vindt van niet, omdat meneer A 2 weken voor iemand anders heeft gewerkt.
Wat vinden jullie? Ik dacht aan 7:668a lid 2; hij deed hetzelfde werk, en vanwege de opgenomen vakantiedagen kun je toch motiveren dat hij onafgebroken in dienst is gebleven van werkgever A?
Graag jullie mening,
Hartelijk dank. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 03 jul 2010 20:09 Onderwerp: |
|
|
A heeft ontslag genomen bij B en is uiteindelijk toevallig weer bij B terecht gekomen. Ik zie niet in hoe hij per 1 januari 2011 aanspraak kan maken op (de voordelen van) een 25-jarig ambtsjubileum.
Art. 7:668a BW heeft hier niets mee te maken.
Toevoeging: het 25-jarig ambtsjubileum beleeft A naar mijn mening dus op 15 januari 2025. De jaren die hij in een eerder dienstverband voor dezelfde werkgever heeft gewerkt tellen m.i. niet mee, of die nu van 1986 tot 2000 zijn gewerkt of van 1976 tot 1990 (dat maakt geen verschil). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 05 jul 2010 10:34 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij moet er vooral gekeken worden naar de jubileum regeling die van toepassing is voor meneer A. Daaruit zal moeten blijken hoe de 25 jaren opgebouwd worden.
Bijvoorbeeld bij overheden maakt het niet uit voor welke overheid je gewerkt hebt. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke regeling ook zo omschreven staat in CAO's etcetera. |
|
|
|
|
 |
|
|