Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
marillon
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 okt 2010 21:15 Onderwerp: dubbel betailing zowel studiefinanciering/kinderalimentatie? |
|
|
Ik heb een dillema. Ik ben ruim 5 jaar gescheiden. Mijn zoon is 18 en gaat nu naar en HBO. Ik betaal maandelijks voor beiden kinder 550,- euro kinderalimenatie. Bij echtscheidingsconvenant - door rechter afgesproken - is dit bepaald. Er is geen leeftijd hierin benoemd. Tevens heb ik alle schulden op mij genomen en heb zijn partneralimentatie afgekocht. Ook is er een clausule opgenomen dat mijn ex en ik nooit om een verandering kunnen vragen van kinderalimentatie.
Mijn zoon heeft studiefinanciering aangevraagd en wil aanvullend toeslag krijgen. Mijn inkomen is te hoog waardoor hij niets krijgt. Volgens de Studiefinancier zou mijn ouderbijdrage 219,- euro moeten zijn.
Mijn ex heeft nu gedreigd dat indien ik niet deze ouderbijdrage betaald boven op de kinderalimenatie mijn zoon (die ik elke 2 weken zie zonder problemen, Ik betaal ook zijn Iphone abbonnement, zijn sportclub, al zijn kleding en rijlessen etc) naar de rechter zal gaan om dit af te dwingen.
Ik heb aangegeven dat ik niet meer kan betalen boven op de kinderalimentie. Mijn partner werkt niet en is ook van mij afhankelijk. Ze dreigen ook indien ik niet betaal mijn zoon van school te halen.
Ik heb aangeven dat met wat ik bijdraag en de basisbeurs er genoeg geld is om alle kosten te betalen en indien zij weigeren mijn zoon elk moment bij mij kan komen wonen en ik de kinderalimentatie gebruik om zijn studie te bekostigen.
Kan een rechter mijn dwingen kinderalimenatie en ouderbijdrage te betalen terwijl ik voor beide kinderen al kinderalimentatie en kleding en alles betaal?
Mijn ex wil de kinderalimentatie gebruiken voor zijn onderhoud i.p.v. studiekosten van mijn kind. Ik heb al aangegeven zijn deel voortaan op zijn eigen rekening te storten en dat hij zelf ook moet bijdrage aan het ouderhoud van zijn kind.
AUB advies |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 07 okt 2010 21:24 Onderwerp: |
|
|
Daar is al iets over geschreven op dit forum: linkje. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|