|
Auteur |
Bericht |
stampertjuh
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 mrt 2009 11:17 Onderwerp: dringend hulp gevraagd... |
|
|
hallo mensen,ik heb dringend advies,hulp nodig!!in het kort uitleg over situatie; ik ben vorig jaar samen met mijn toen 4 jarige dochtertje voor mijn partner verhuisd naar zuid-Holland.ik kom uit Limburg,en heb daar alles en iedereen achtergelaten voor hem.afgelopen zaterdag heeft hij mij als donderslag bij heldere hemel gedumpt.was financieel afhankelijk van hem(,ben om psychische/medische redenen afgekeurd.)nu moet ik natuurlijk een uitkering aanvragen, om vervolgens zo snel mogelijk huisvesting in Limburg te vinden.ik moet helaas echter nog bij hem in huis(huur-appartement) verblijven,aangezien ik geen optie heb om bij iemand anders tijdelijk te verblijven.(dochtertje moet naar school,moet voor uitkering een adres hebben),vraag ik mij af of ik in aanmerking kom voor een uitkering als voordeurdeler? hoe moet ik deze situatie aanpakken?ik wil natuurlijk dit natuurlijk op een redelijke snelle manier afhandelen.het is ontzettend zwaar,niet alleen voor mij,maar zeker ook voor mijn nu 5 jarige dochtertje,die hier helemaal kapot van is en helemaal in de war.heeft U alstublieft advies of tips voor mij?!?! alle kleine beetjes helpen!! alvast vriendelijk bedankt.. in afwachting.....  |
|
|
|
 |
Zeemeeuw
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 05 mrt 2009 16:38 Onderwerp: |
|
|
Als jullie een samenlevingsovereenkomst hebben, kijk daar dan in wat rond uit elkaar gaan is afgesproken. Ga anders rond de tafel zitten of kijk of mediation een optie is om in ieder geval goede afspraken te maken over hoe het nu op de korte termijn verder moet. Een uitkering (bijstand dan, geen recht op Wajong/WAO/WIA als je afgekeurd bent?) zit er niet in zolang jullie op hetzelfde adres wonen.
Schrijf je in ieder geval in bij woningbouwverenigingen en kijk op welke school je dochter terecht kan. Zodra je apart gaat wonen, vraag dan ook huurtoeslag, ed aan en kijk nu vast na of je van alle opties gebruik maakt: zorgtoeslag, heffinskortingen e.d. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 05 mrt 2009 18:45 Onderwerp: |
|
|
In eerste instantie even contact zoeken met de MJD en de situatie bespreken, lijkt me een goed idee. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|