|
Auteur |
Bericht |
nemesis
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22
|
Geplaatst: za 30 jul 2005 16:27 Onderwerp: doorstromen bachelor/master |
|
|
Beste mensen,
Helaas kan ik in Leiden aankomend studiejaar geen master volgen omdat ik 175 ects ipv de volle 180 ects behaald heb. Nu vraag ik mij af of ik wel in Rotterdam de master kan volgen.
In Rotterdam hanteren ze voor de eigen studenten dat ze minimaal 150 ects behaald moeten hebben om in te stromen in de master. Voor studenten van andere universiteiten geldt onverkort het behalen van alle vakken ofwel het bachelor diploma.
Qua vakken komt het curriculum van Rotterdam sterk overeen met Leiden. Zodoende lijkt het mij zo te zijn dat als ik mij inschrijf voor de bachelor opleiding in Rotterdam dat ik vrijwel overal een vrijstelling voor zal krijgen, althans in ieder geval voor 150 ects. Dus kan ik me daar ahw in een "split second" inschrijven voor de master...
Wat vinden jullie hiervan???
Groeten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 30 jul 2005 17:41 Onderwerp: |
|
|
Zeker het proberen waard.
Ik begin me wel af te vragen waarom universiteiten kennelijk willekeurige toelatingseisen kunnen stellen aan het doorstromen van het 3e naar het 4e studiejaar. Als het om 5 ECTS gaat kost dit de maatschappij gewoon veel geld door de onnodige vertraging die studenten omlopen.
Weet je zeker dat er geen mogelijkheid is om die 5 ECTS middels een mondeling te behalen? |
|
|
|
 |
nemesis
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22
|
Geplaatst: za 30 jul 2005 19:56 Onderwerp: |
|
|
ik had een 3 voor betreffend tentamen...'t kwam niet door het niet leren ofzo, enkel door de spanningen van het moeten halen...anyway je hebt alleen recht op een mondeling tentamen als je een 5 hebt gehaald.
tis erg zuur vooral omdat ik een goede student ben: ik heb al mijn tentamens in 1x gehaald op 3 kleine randvakken na. bovendien is mijn gemiddelde 7,4....toch zal ik in leiden een jaar moeten wachten... |
|
|
|
 |
suusje
|
Geplaatst: za 06 aug 2005 8:23 Onderwerp: |
|
|
Misschien kun je master vakken volgen op contract basis. Voor zover ik weet gelden er dan geen toelatingseisen. Ook heb je misschien ruimere mogelijkheden als je je als deeltijder in schrijft. Een collega-deeltijder van mij volgt al mastervakken (RUN) terwijl wij ons bachelor nog niet binnen hebben.
succes ermee. |
|
|
|
 |
|