|
Auteur |
Bericht |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 17:43 Onderwerp: |
|
|
Ik verwacht ook niet dat het binnen een paar maanden gerealiseerd zal zijn. Ik denk in een periode van zeker een jaar of vijf. Haar opa, mijn schoonvader, zou hierin een goede rol kunnen spelen, maar hij zwijgt helaas in alle talen. Hij weet precies wat er in het verleden allemaal gebeurt is en hoe zaken verdraaid zijn in nadeel van zijn zoon.
Jammer, maar misschien ook wel begrijpelijk. Hij is bang om zijn kleindochter kwijt te raken. Valt ook wel wat voor te zeggen natuurlijk. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 18:04 Onderwerp: |
|
|
TP schreef: | Die toezegging is toch niet aan een bepaald tijdstip gebonden dus niet opeisbaar. Advocaten en zeker sociaal-advocaten praten vaak naar de mond van de verzoeker. Na een stevige reactie hoor je ze vervolgens niet meer. |
dat niet alleen, het overige onverminderd, een belofte om later iets te gaan schenken is niet rechtens afdwingbaar ex het leerstuk van de precontractuele aansprakelijkheid.
ik zou bij zulk gedrag overigens het ook vertikken om iets te geven, niet alleen nu maar wanneer dan ook. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: di 25 okt 2011 18:54 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | TP schreef: | Die toezegging is toch niet aan een bepaald tijdstip gebonden dus niet opeisbaar. Advocaten en zeker sociaal-advocaten praten vaak naar de mond van de verzoeker. Na een stevige reactie hoor je ze vervolgens niet meer. |
dat niet alleen, het overige onverminderd, een belofte om later iets te gaan schenken is niet rechtens afdwingbaar ex het leerstuk van de precontractuele aansprakelijkheid.
ik zou bij zulk gedrag overigens het ook vertikken om iets te geven, niet alleen nu maar wanneer dan ook. |
dr.dunno schreef: | dat niet alleen, het overige onverminderd, een belofte om later iets te gaan schenken is niet rechtens afdwingbaar ex het leerstuk van de precontractuele aansprakelijkheid. |
Dat zei de rechter vanmorgen ook. Er worden zoveel mondelinge toezeggingen over en weer gedaan in een mensenleven. Als die afspraken niet hard te maken zijn, kan een rechter daar in principe helemaal niets mee.
dr.dunno schreef: | ik zou bij zulk gedrag overigens het ook vertikken om iets te geven, niet alleen nu maar wanneer dan ook. |
Mijn idee... En dat heb ik vanmorgen ook uitgesproken, maar de liefde van mijn man voor zijn dochter zit heel diep. Voor hem was het een kwestie geworden dat hij zich niet meer liet commanderen door zijn ex en hun dochter. De grens was bereikt. Het is niet meer aan hun om eisen te stellen die kant noch wal raken.
Het uitbetalen gebeurt nu op momenten die mijn man zelf goedkeurt. Hij heeft er vrede mee. Ik leg mij er bij neer. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 16:13 Onderwerp: |
|
|
De liefde kan diep gaan, maar hij kan ook simpelweg de uitkering beperken en het overige ten goede laten komen aan jullie eigen kinderen. Iemand van 18 moet worden geacht toch meer op zijn eigen benen te kunnen staan. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Jet
|
Geplaatst: wo 26 okt 2011 19:37 Onderwerp: |
|
|
Mja... wij samen hebben geen kinderen. Ieder heeft kinderen uit eerdere relaties. Mijn kinderen kunnen er dus sowieso geen aanspraak op maken.
De overeenkomst is getekend en hij heeft er vrede mee.
De rechter vroeg aan dochter of ze nog thuis woonde.
Dat erkende ze. Ook dat haar moeder en stiefvader volledig in haar onderhoud voorzien.
Toen vroeg de rechter of ze een baan had. Daarop keek ze verschrikt. Die vraag had ze niet aan zien komen... maar moest ze wel met een 'ja' beantwoorden. Schoorvoetend maar toch.
Ik weet ook dat ze in het ziekenhuis, waar ze stage liep, een baan heeft. Ook nachtdiensten dus een band van vertrouwen zal er in dat ziekenhuis wel zijn.
Als zij dan evengoed nog volledig door haar moeder en diens echtgenoot onderhouden wordt, snap ik wel dat zij meerdere keren per jaar op vakantie kan... voor een student in deze tijd is dat toch best knap.
Ik moet er maar niet te vaak stil bij staan. Ik merk dat ik nog steeds bozer en bozer wordt als ik aan deze hele kwestie terug denk en dat is het eigenlijk ook allemaal niet waard.
Uiteindelijk is zij de grote verliezer. Ik weet wat voor een lieve en liefhebbende man haar vader is. Als zij haar poot stijf houdt zal zij hier nooit deelgenoot van worden en dat is best een misser. |
|
|
|
 |
|