|
Auteur |
Bericht |
ebruu
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 13 jun 2012 12:55 Onderwerp: dilemma: arbeidsovk of ovk van opdracht? |
|
|
Beste lezers,
Voor het vak arbeidsrecht heb ik een opdracht gekregen. Ik twijfel heel erg, en wil daarom graag jullie mening weten
Opdracht is als volgt:
Het bedrijf BG heeft een nieuw Thuistapsysteem ontwikkeld. Het product is razend populair en gedurende de zomer van 2012 verwacht men een enorme run op het tapsysteem mede gezien het EK-voetbal en de olympische spelen 2012. Een en ander zorgt voor een enorme druk op de productiecapaciteit van het bedrijf. Met man en macht wordt gewerkt om aan de vraag te voldoen. De levertijd is echter opgelopen tot drie maanden. Er is nauwelijks tijd om de producten te testen en verder te ontwikkelen. Hierdoor ontstaat de kans dat de concurrenten een voorsprong krijgen bij de verdere ontwikkeling van het product. De consument wil immers het beste en hipste product hebben.
BG realiseert zich dat het wenselijk is om extra mensen aan te nemen. De verwachting is dat na verloop van tijd de vraag naar het product zal afnemen. Het bedrijf wenst dan ook tijdelijk personeel aan te trekken dat gemakkelijk en snel kan worden ontslagen. Tot op heden had het bedrijf alleen personeel in vaste dienst.
Het gaat om de volgende functies: Productiemedewerkers, ongeschoolde oproepkrachten en een commercieel buitendienstmedewerker.
De directie vraagt zich af op basis van welke overeenkomst de commercieel buitendienstmedewerker het best kan worden gecontracteerd
en hoe dit contract eruit zou moeten komen te zien.
Als opdracht moet ik aangeven welk contract mij het beste lijkt. Ik twijfel nu, omdat de docent tussen al die 3 functies, nou net kiest voor de commercieel buitendienstmedewerker. Ik heb gegoogled naar wat de functie precies inhoudt. Je bent dan verkoper voor een bedrijf en werft nieuwe klanten aan en zorgt voor een goede contact. Soms geef je ook tips aan je werkgever.
Het lijkt wel alsof de gezagsverhouding ontbreekt, maar dat weet ik niet zeker.
Hoe denken jullie erover?  |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 13 jun 2012 13:54 Onderwerp: |
|
|
Als de werkgever de medewerker exact vertelt wie hij moet benaderen, op welk moment hij daar moet zijn en hoe hij het verkoopgesprek moet insteken, kun je moeilijk volhouden dat geen sprake is van een gezagsverhouding.
Als de opdracht is: breng 10 klanten aan [punt], dan is het weer een ander verhaal. Je kunt er dus alle kanten mee op, en laat dat nu (naar verwachting) net de bedoeling van de docent zijn... _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 13 jun 2012 16:10 Onderwerp: |
|
|
Daarnaast gaat het natuurlijk niet om wat het juiste antwoord is, maar waarom je voor dat antwoord kiest (=motiveren en aangeven dat je de stof begrepen hebt). |
|
|
|
 |
|