|
Auteur |
Bericht |
yogi
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 04 jul 2006 6:28 Onderwerp: deeltijd of de OU? |
|
|
Wat vinden jullie...? ik wil overstappen naar deeltijd (doe nu de open uni)... Want ik kan mij er gewoonweg niet toe zetten om uit mezelf te leren naast werk (32 uur en overige activiteiten en hobby;s)
Met de deeltijd kan ik een dag per week naar school (waarvan ik dan al 7 uur bezig ben met de stof, dat scheelt.... verder staat er al een planning klaar en hoef ik deze al1 maar te volgen...
Dus hoop ik dat dit betere uitwerkingen heeft op mijn resultaten, want ik vind het ontzettend leuk (daar ligt het niet aan) |
|
|
|
|
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 04 jul 2006 7:21 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me dan een uitstekend plan! De interactie met andere studenten werkt namelijk ook stimulerend. Nu ja, KAN stimulerend werken ... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 04 jul 2006 7:44 Onderwerp: |
|
|
Als je niet zelfstandig kunt leren, of althans je jezelf er niet kunt zetten (wat mij overigens heel bekend voor komt, vooral de eerste twee jaar van m'n studie speelde dat) en logistiek kun je het ook allemaal bolwerken, dan lijkt deeltijd mij heel logisch. |
|
|
|
|
M
Geslacht:
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 9:33 Onderwerp: |
|
|
Als je de zelfdiscipline niet helemaal uit jezelf kunt opbrengen en deeltijd is haalbare kaart voor je, zou ik zeggen: ga ervoor.
Waarom heb je trouwens oorspronkelijk voor OU gekozen en niet voor deeltijd aan een universiteit? Heb zelf namelijk voor een soortgelijke keuze gestaan omdat ik ook beide mogelijkheden had. Ik zag het alleen niet zitten dat mijn tijd door colleges en bijeenkomsten verplicht werd ingedeeld niet en wist ook niet of ik hier wilde blijven wonen, vandaar dat het uiteindelijk de OU geworden is.
Aangezien jij ook oorspronkelijk voor OU gekozen hebt, vroeg ik me dat af |
|
|
|
|
yogi
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 18:32 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht dat de OU een juiste keuze was voor mij omdat ik dan mijn eigen planning kon maken en ik hier ook wel goed in was... maar het valt me erg tegen want ik wordt thuis steeds afgeleid en studeer veel te weinig... vandaar! |
|
|
|
|
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 20:42 Onderwerp: |
|
|
Hm, dat probleem zul je dan ook in de deeltijdopleiding tegenkomen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
yogi
|
Geplaatst: do 06 jul 2006 21:37 Onderwerp: |
|
|
Dat klopt maar bij de deeltijd heb ik wel al zekers 7 uur college waar ik gewoon met goede moed naar toe ga iedere week!
En ik zal me evengoed ervoor moeten inzetten dat is natuurlijk altioj nodig he! |
|
|
|
|
|