|
Auteur |
Bericht |
OhJaJôh?
|
Geplaatst: za 22 apr 2006 17:19 Onderwerp: Welke status heeft een verkeerd geadresseerde beschikking? |
|
|
Heb - overigens terecht - een bekeuring ontvangen voor te hard rijden - 94 km/u waar 80km/u mocht, en een zogenaamde administratieve sanctie van 51 Euro opgelegd gekregen.
Het Centraal Justititieel Incasso Bureau heeft de beschikking echter verkeerd geadresseerd en gestuurd naar het adres van mijn buren, via wie ik deze ontving.
Kennelijk heeft het CJIB klakkeloos de opgave van het trailerverhuurbedrijf overgenomen, waarvan ik op het moment van de overtreding een aanhanger huurde en waarvan het kenteken is gefotografeerd.
Ik vind dat erg slordig en heb bezwaar aangetekend met een beroep op schending van mijn privacy.
Vandaag ontving ik een ontvangstbevestiging van mijn bezwaarschrift, en jawel hoor, weer via mijn buurman, want ook dit document was foutief geadresseerd.
Het is allemaal natuurlijk niet een wereldschokkende zaak, maar het is zo stupide.
Weet iemand wat nu de juridische status is van zo'n beschikking, als ik die dus eigenlijk niet zelf heb ontvangen?
Want als ik nou in onmin zou leven met mijn buren en zij post voor mij zouden achterhouden, dan zou ik nooit op tijd kunnen reageren cq betalen. |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 apr 2006 17:39 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk zijn het twee verschillende vragen:
1. Kon het jou aangerekend worden dat de bekeuring niet op tijd betaald was als je buren deze niet hadden afgegeven?
2. Komt hierdoor de beschikking te vervallen, of kan deze erdoor vervallen?
1. Nee, dit zou je niet aangerekend kunnen worden, nu je echter bezwaar aangetekend hebt heb je ook aangegeven de beschikking wel te hebben ontvangen.
2. Nee, waarschijnlijk krijg je de bon op het goede adres gestuurd en moet deze betaald worden. Dit soort fouten mogen gewoon gecorrigeerd worden. Ik vind het wel slordig dat de reactie op het bezwaar weer verkeerd geadresseerd werd..
Groeten,
Jerry |
|
|
|
 |
OhJaJôh?
|
Geplaatst: za 22 apr 2006 17:54 Onderwerp: Welke status heeft een verkeerd geadresseerde beschikking? |
|
|
JBA schreef: | Eigenlijk zijn het twee verschillende vragen:
1. Kon het jou aangerekend worden dat de bekeuring niet op tijd betaald was als je buren deze niet hadden afgegeven?
2. Komt hierdoor de beschikking te vervallen, of kan deze erdoor vervallen?
1. Nee, dit zou je niet aangerekend kunnen worden, nu je echter bezwaar aangetekend hebt heb je ook aangegeven de beschikking wel te hebben ontvangen.
2. Nee, waarschijnlijk krijg je de bon op het goede adres gestuurd en moet deze betaald worden. Dit soort fouten mogen gewoon gecorrigeerd worden. Ik vind het wel slordig dat de reactie op het bezwaar weer verkeerd geadresseerd werd..
Groeten,
Jerry |
Dank je wel, Jerry voor je snelle reactie. Ik zal de uitslag en beslissing van de OvJ t.z.t. hier ook nog even publiceren. Mijn beroep op schending van de privacy door deze onzorgvuldigheid is voor mij dan wel van belang, maar juridisch gesproken waarschijnlijk niet echt houdbaar. Ben toch benieuwd of de OvJ zich na deze 2e administratieve omissie coulant betoont. |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 apr 2006 19:18 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar...wordt vervolgd.... |
|
|
|
 |
propedeusantRecht
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 aug 2006 19:37 Onderwerp: Tijdstip/Moment van ontvangst is bepalend voor de geldigheid |
|
|
,
Hier staat de ontvangstheorie centraal.
Als de beschikking de ontvanger heeft bereikt (het maakt niet uit hoe...), dan is de beschikking geldig, en dient de boete betaald te worden.
De buurman fungeert in casu als doorgeefluik, en de beschikking is rechtsgeldig tot stand gekomen.
Met vriendelijke groet,
propedeusantRecht.  |
|
|
|
 |
|