Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 17:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

schuldhulpsanering-nieuwe advocaat
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
faya

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 13:03    Onderwerp: schuldhulpsanering-nieuwe advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogguh luitjes,

een kennis van mij vroeg mij iets. Ik weet niet helemaal hoe het zit maar zij heeft dus veel schulden en schuldhulpsaneringregeling loopt bijna af. Nu is het zo dat het al een tijd niet botert tussen haar en die advocaat die haar helpt (is het wel een advocaat?) en wilt zij dus van hem af. ze is bang dat hij de shs door laat lopen. Zij erkent haar schulden en heeft zij ook bijna afgelost maar na 3 jaar wilt zij wat meer rust in haar financien maar wel doorgaan met afbetalen, zij het iets minder en weer het beheer over haar inkomsten terug. Vraag: kan zij een andere advocaat aanvragen en hoe?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
michelle

Leeftijd: 77
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 05 nov 2005 22:54    Onderwerp: advocaat Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja, een relatie advocaat -client, is gebaseert op vertrouwen. is dat er niet meer, staat het je vrij, een andere advocaat in te huren. wel moet je dan opniew de kosten voor de toevoeging betalen, met of zonder bewijs van onvermogen. Wink
faya

BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2005 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok thanks. Ik geef het door. Heb jij misschien enig idee hoe ze het beste een andere advocaat neemt? Eerst de huidige ontslaan en een andere nemen of zit hier nog een heel proces aan vast?
Verstuur e-mail
michelle

Leeftijd: 77
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2005 14:57    Onderwerp: niewe advocaat. Reageer met quote Naar onder Naar boven

schrijf in een aangetekende brief aan de advocaat , dat je met ingang per direct niet langer van zijn diensten gebruik wenst te maken, wegens geen vertrouwen meer in de samenwerking. daarna ga je naar het buroo voor rechtshulp, en vraag je een voor deze zaak geschikte advocaat. suxes met alles, michelle. Laughing
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 06 nov 2005 23:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Schuldhulpverlening? 3 jaar? Geen beheer over inkomsten? Klinkt als elementen van een wettelijke schuldsanering natuurlijke personen. In dat geval is de advocaat een door de rechter aangestelde bewindvoerder, en kun je niet met een simpel bericht wisselen.

Als hier inderdaad gaat om een wettelijke schuldsanering, dan kun je (zelfs als je van bewindvoerder wisselt) geen beheer over je inkomsten terugkrijgen zonder dat je daarmee de schuldsanering openbreekt, en daarmee de kans op een schone lei. Als de schuldsanering al 3 jaar duurt, dan zit je kennis al aan het eind, of in ieder geval al op 3/5 (duur ligt tussen 3 en 5 jaar).
christel

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 18 nov 2005 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klinkt mij inderdaad ook in de oren als de Wsnp. Als dat daadwerkelijk zo is dan heeft zij inderdaad te maken met een door de rechter benoemde bewindvoerder. Daar kan zij niet zomaar van wisselen.
Bovendien is het wanneer je in het traject van de wsnp meeloopt en ook daadwerkelijk de schone lei wilt krijgen niet zo dat je zelf bepaalt wanneer je ermee klaar bent. Het hangt er dus vanaf of de rechter 3 jaar ook voldoende vindt. Er zelf mee stoppen leidt dus tot openbreking van de wsnp en dan blijft zij zelf zitten met de rest van haar schuld.
faya

BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2005 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor jullie antwoorden. Het heeft ff geduurd voor ik haar te pakken kreeg ivm diefstal van haar mobieltje. Maar goed. zij is door hen echt van de regen in de drup beland. Zij heeft altijd een huur achterstand gehad van 1 maand en nu heeft ze een van 3 maanden en moet zij haar huis uit. Ik kan mij niet voorstellen dat die mensen van schuldhulpverlening er alleenzitten om het erger te maken. Zij is nu naar de ombudsman gestapt om toch te kijken of ze haar huurwoning kan houden dmv een of andere regeling met ze te treffen. Mocht ik meer weten (als het goed is loopt het in december af) laat ik jullie dat ook weten. En bedankt voor jullie reacties.

Gr, Faya
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 25 nov 2005 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ze een klacht heeft over die advocaat, dan kan ze beter een brief schrijven aan de deken.
faya

BerichtGeplaatst: do 08 dec 2005 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tiksimone, dat is het eerste wat ik haar vertelde om te doen. Ze is in het gelijk gesteld door de ombudsman, nu zien hoe het verder gaat maar ze voelt zich een stuk beter nu.

Gr. Faya
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds