Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 17:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

strafzaak geweest..daarna opnieuw berecht worden ?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
soes

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 16:23    Onderwerp: strafzaak geweest..daarna opnieuw berecht worden ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag allen.

Ik zit vreselijk met iets en hoop dat hier mensen zijn die mij op zaterdag kunnen helpen.
Voor de rest kan ik nergens terecht op dit moment.
het geval is:

Ik ben ruim 1.5 jaar ( juli 2010) geleden aangehouden voor bezit, afsteken van vuurwerk dat niet legaal was/is.
precies 1 jaar later ( juli 2011) volgde de strafzaak bij de economische politie rechter.
Ik moest dus voorkomen en heb daarbij 240 uur taakstraf gehad en moest ,omdat een persoon zich meldde met gehoorschade, 4500 euro (immateriële) schadevergoeding betalen welke via het CJIB geind is. Deze heb ik binnen een paar dagen betaald en de taakstraf zit er bijna op.
De kosten welke het slachtoffer gemaakt heeft waren ten tijde van de strafzaak (nu dus 9 maanden terug) nihil.
Daarnaast staat in het vonnis welke ik vorig jaar in september (3 maanden later) kreeg dat de kosten nihil waren. De wettelijke rente op de schadevergoeding was 150 euro en heb ik ook betaald.
Er waren nog 2 aangiftes gedaan echter bij de strafzaak waren/zijn deze niet meer besproken/aangeroerd. Deze mensen hebben zich niet bij de zaak aangemeld/gevoegd
Mn straf zit er dus op...en de schadevergoeding is gedaan.

Mag of kan er daarna opnieuw een zaak tegen mij geopend worden ? Bv omdat de persoon meer of nog steeds last heeft ervan, of vind dat het te weinig is of nieuwe feiten mee/opbrengt?
Je mag toch maar 1x berecht worden voor een zaak? Ik heb namelijk post gehad van SRK welke pas maandag beschikbaar is omdat ik aan het werk was. Tis op dit moment dus gissen wat er in staat. het is aangetekend verzonden....dus belangrijk.
Tuurlijk moet ik iig afwachten tot maandag..maar toch.
Ik had gehoopt dat de zaak na mn schadevergoeding en taakstraf gedaan is/was
Ik hoop zsm antwoord te krijgen van U.

mvg
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 16:50    Onderwerp: Re: strafzaak geweest..daarna opnieuw berecht worden ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

soes schreef:
Goedemiddag allen.

Ik zit vreselijk met iets en hoop dat hier mensen zijn die mij op zaterdag kunnen helpen.
Voor de rest kan ik nergens terecht op dit moment.
het geval is:

Ik ben ruim 1.5 jaar ( juli 2010) geleden aangehouden voor bezit, afsteken van vuurwerk dat niet legaal was/is.
precies 1 jaar later ( juli 2011) volgde de strafzaak bij de economische politie rechter.
Ik moest dus voorkomen en heb daarbij 240 uur taakstraf gehad en moest ,omdat een persoon zich meldde met gehoorschade, 4500 euro (immateriële) schadevergoeding betalen welke via het CJIB geind is. Deze heb ik binnen een paar dagen betaald en de taakstraf zit er bijna op.
De kosten welke het slachtoffer gemaakt heeft waren ten tijde van de strafzaak (nu dus 9 maanden terug) nihil.
Daarnaast staat in het vonnis welke ik vorig jaar in september (3 maanden later) kreeg dat de kosten nihil waren. De wettelijke rente op de schadevergoeding was 150 euro en heb ik ook betaald.
Er waren nog 2 aangiftes gedaan echter bij de strafzaak waren/zijn deze niet meer besproken/aangeroerd. Deze mensen hebben zich niet bij de zaak aangemeld/gevoegd
Mn straf zit er dus op...en de schadevergoeding is gedaan.

Mag of kan er daarna opnieuw een zaak tegen mij geopend worden ? Bv omdat de persoon meer of nog steeds last heeft ervan, of vind dat het te weinig is of nieuwe feiten mee/opbrengt?
Je mag toch maar 1x berecht worden voor een zaak? Ik heb namelijk post gehad van SRK welke pas maandag beschikbaar is omdat ik aan het werk was. Tis op dit moment dus gissen wat er in staat. het is aangetekend verzonden....dus belangrijk.
Tuurlijk moet ik iig afwachten tot maandag..maar toch.
Ik had gehoopt dat de zaak na mn schadevergoeding en taakstraf gedaan is/was
Ik hoop zsm antwoord te krijgen van U.

mvg

dubbel
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Strafrechtelijk kan u maar1x veroordeeld worden voor hetzelfde feit.

Maar gezien het feit dat u post ontvangt van een de rechtsbijstand kan hèt zijn dat er nog een civiele zaak tegen u loopt.
Maar dat is alleen maar gissen, aangezien niemand hier de inhoud van de brief kent.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds