Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 21:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil met telecomaanbieder
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ellemieke Zaal

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 26 aug 2011 10:27    Onderwerp: Geschil met telecomaanbieder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,
Alvorens mij aan een jurist of advocaat te binden, wil ik mijn zaak graag eerst hier voorleggen. Ik hoop dat ik wat nuttig advies kan krijgen over wat nu te doen!

In het kort:
Vorig jaar heb ik een 2-jarig abonnement incl. duur toestel afgesloten bij een bepaalde telecomaanbieder ('T'). Vanaf het begin functioneerde het toestel niet naar behoren. T liet mij telkens mijn toestel ter reparatie aanbieden, waardoor ik het elke keer een maand kwijt was. Een maand waarin ik geen gebruik kon maken van het dure abonnement. Dit tot 3 keer toe. Bij de derde keer kreeg ik niet mijn eigen toestel terug van reparatie, maar had T deze - zonder met mij te overleggen! - vervangen door een ander, van gebruikssporen en data van de vorige eigenaar voorzien, toestel. Ook dit toestel werkte niet naar behoren. Ik werd telkens van het kastje naar de muur gestuurd; T-winkel gaf andere informatie (ik kon alleen dit toestel ter reparatie aan bieden - er was geen andere optie) dan T-telefonische klantenservice (ik zou een nieuw toestel thuis krijgen) en T-forum medewerkers (ik kon een ander toestel uitzoeken in de winkel).

Na een eerste schriftelijke klacht werd telefonisch contact met mij opgenomen: ik zou een ander - wel weer gebruikt - toestel mogen uitzoeken. Deze zou per koerier bij mij afgeleverd worden. Tot 3 keer toe heb ik een dag vrij genomen om op de koerier te wachten, tot 3 keer toe kwam de koerier wel, maar kreeg ik geen toestel, omdat er verkeerde informatie door T aan de koerier was gegeven. De conclusie die ik trok was dat T helemaal niet van plan was mij een ander toestel aan te bieden.

Hierop heb ik een aangetekende brief gestuurd waarmee ik ze in gebreke heb gesteld. Met de maandelijkse kosten betaal ik immers niet alleen voor een netwerk, maar ook voor een degelijk toestel. In deze brief heb ik tevens geschreven dat ik géén telefonisch contact en aanbiedingen wilde van T, omdat deze onbetrouwbaar zijn gebleken. Ik heb ze een termijn van 30 dagen geboden, waarin zij akkoord konden gaan met mijn voorstel tot ontbinding van het contract zonder verdere rompslomp (ik zou dan niet de kosten terug vorderen die ik door hun fouten heb moeten maken - o.a. 60 euro telefoonkosten voor het bellen met T en de koerier). Ik schreef enkel en alleen een schriftelijke reactie te willen.

Een schriftelijke reactie heb ik tot nog toe niet gehad, de termijn van 30 dagen is ruim verstreken. Wel hebben ze me weer een telefonische aanbieding gedaan om wederom een nieuw toestel per koerier naar me te sturen. Dit aanbod heb ik geweigerd, met de mededeling dat ik wacht op een schriftelijke reactie op mijn aangetekende brief (die de telefonist wel voor zich had liggen). Er werd beloofd inderdaad schriftelijk te reageren, dat is dus niet gebeurd. Ze hebben me in de tussentijd nog wel een aantal keer een sms gestuurd met de vraag of ik de klantenservice wil bellen. Gezien de hoge rekeningen en het geringe resultaat dat dit mij in het verleden gebracht heeft, heb ik niet terug gebeld.

Mijn vraag is nu: wat te doen? Sta ik in mijn recht, wanneer ik juridische stappen onderneem? Heb ik er wel goed aan gedaan om de laatste telefonische aanbieding te weigeren? Wat kan ik nu het beste doen?

Bij voorbaat dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ellemieke Zaal

BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand die hier iets over te zeggen heeft? Sad
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens is het verstandiger om gewoon voluit de naam TMOBILE, T-Mobile of iets dergelijks te noemen, want grote kans dat er zo'n webcare medewerker langs komt... Meestal zijn ze dan opeens wel bereid om mee te denken met je geval.

Strikt juridisch heb je niet helemaal juist gehandeld, zonder dat gelijk voor problemen hoeft te zorgen....

Bij een ingebrekestelling dien je namelijk ook nog een termijn tegeven waarbinnen de wederpartij alsnog tot oplossing van het geschil kan/mag/moet overgaan. Jij hebt in je ingebrekestelling gesommeerd dat TMOBILE akkoord moet gaan met ontbinding. Dat is echter niet mogelijk bij een ingebrekestelling.

In die zin had je eigenlijk ook, na de ingebrekestelling, nog één keer moeten proberen tot een oplossing te komen. Als dat niet gelukt was had je over kunnen gaan tot ontbinding!

Je kunt mijns inziens alsnog nu tot een oplossing komen, waarbij uiteraard ook genoegdoening (vergoeding) voor alle andere schades hoort!

Lukt het dan niet binnen de door jouw gestelde termijn, mag je alsnog ontbinden.

Let wel. Je kunt wle in je rehct staan, maar om je recht t ekrijgen zul je nog moeten investeren. Een gang naar de rechter is niet goedkoop. En meestal zijn die providers ook wel zo vriendelijk om je aan te melden bij het BKR in Tiel. De vraag is of je je die troubles allemaal op de hals wilt halen.

T-Mobile is tegenwoordig niet zo'n leuke provider meer...

BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 19:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dennis, bedankt voor je reactie!

Ik heb net met T-Mobile gebeld en ook het gesprek opgenomen! De medewerkster beweerde stellig dat ik al wel een telefoon had omgeruild en dat zij zelfs kon zien dat het IMEI nummer van een omgeruild toestel bij mij was.. Heel vaag allemaal! Daarop heb ik gezegd dat ik geen omruiling heb gehad, en als dat wel zo is, dat ik dan graag het formulier wil zien dat ik getekend heb voor ontvangst.

Aangezien dat er niet is, bood mevrouw me nogmaals een omruiling aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het nog één keer wilde proberen om te ruilen, dus dit proces hebben we in gang gezet. Het is alleen gestopt omdat het toestel dat ik zou moeten krijgen niet voorradig is. . . . Mevrouw zou me bellen zodra ze er één had, maar ze kon me niet vertellen wanneer dit was. Het kon volgende week zijn, maar ook langer.
In alle teleurstelling ben ik vergeten een redelijke termijn te geven hiervoor! (Hoewel ik ook niet denk dat ik die echt kan geven, als zij dat toestel inderdaad simpelweg niet hebben, kan ik zoveel termijnen geven als ik wil, maar daar krijg ik nog niets mee voor elkaar).

Wat is nu een redelijke termijn om op dit telefoontje te wachten en de omruiling alsnog voor elkaar te krijgen?
En als het deze keer niet lukt, kan ik dan wel tot ontbinding overgaan? (En zo ja, hoe doe ik dit dan wél goed?) - Ik heb immers aangegeven dat dit de laatste kans is die ik het wil geven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds