Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
SB
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 21 aug 2011 21:29 Onderwerp: Voogdij |
|
|
Mijn vader is gescheiden met mijn moeder, is daarna hertrouwd met een andere vrouw (heeft 3 kinderen gekregen bij haar) en weer gescheiden. Mijn vader en die vrouw hebben beiden voogdij gekregen over de 3 kinderen. Nu wonen ze bij haar, maar ik (dochter) en mijn vader willen de kinderen heel graag bij ons thuis hebben. Er wordt ons verteld dat de situatie bij hun moeder gewoon goed is, ze leven in een goede woonsituatie, dus dat er geen 'probleem' is dat ze bij haar wonen.
Ook werd ons verteld dat de kinderen eerst meerderjarig moeten zijn alvorens ze zelf mogen beslissen of ze bij hun vader of moeder willen wonen. Ze zijn nu 1, 2 en bijna 3 jaar, logisch dus dat ze na zoveel jaren bij hun moeder willen blijven.
Welke rechten hebben ik en mijn vader? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 21 aug 2011 22:33 Onderwerp: Re: Voogdij |
|
|
SB schreef: | Mijn vader en die vrouw hebben beiden voogdij gekregen over de 3 kinderen. |
Ouders hebben niet de voogdij, maar het gezag over hun kinderen.
Quote: | Ook werd ons verteld dat de kinderen eerst meerderjarig moeten zijn alvorens ze zelf mogen beslissen of ze bij hun vader of moeder willen wonen. |
Praktisch gesproken mogen ze dat beslissen vanaf hun 12e.
Quote: | Ze zijn nu 1, 2 en bijna 3 jaar, logisch dus dat ze na zoveel jaren bij hun moeder willen blijven. |
Als ze 18 (=meerderjarig) zijn zullen ze waarschijnlijk heel snel het huis uit willen.
Quote: | Welke rechten hebben ik en mijn vader? |
Is dit allemaal besloten terwijl je vader erbij stond en ernaar bleef kijken? Dit zijn zaken die bij een echtscheiding in principe door de ouders gezamenlijk worden besloten. Komen zij er niet uit, dan hakt de rechter de knoop door. Ik weet niet of je vader heeft geprobeerd co-ouderschap te regelen? Is er tenminste wel een omgangsregeling getroffen, zodat je vader zijn kinderen met enige regelmaat ziet? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|